پیش‌بینی رقابت 300 منتخب در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن نزاجا
کد خبر: 3857691
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
در منطقه شیراز انجام می‌گیرد؛

پیش‌بینی رقابت 300 منتخب در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن نزاجا

گروه مسابقات ــ طی رقابت مرحله منطقه‌ای سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا در شیراز، پیش‌بینی می‌شود که حدود 300 نفر از منتخبان یگان‌ها برابر سهمیه در این مرحله از مسابقات حضور پیدا کنند.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا، گفت: این مسابقات به میزبانی چهار مرکز استان برگزار شد، همچنین هفته آینده نیز به میزبانی پنجمین منطقه، شهر شیراز برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: نفرات منتخب یگان‌های استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان به این مرحله از مسابقات راه پیدا کرده‌اند. همچنین این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل و اذان و مفاهیم در دو سطح یک(زیر دیپلم) و دو(بالای دیپلم) برگزار می‌شود.

کشتگر اضافه کرد: از مزایای این دوره از مسابقات و به منظور تشویق متسابقان برای سنجش توانایی در زمینه حفظ آیات کلام وحی و فراهم کردن بستری برای ورود به این عرصه، شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم مجاز هستند که در رشته حفظ یک جزء نیز حضور پیدا کنند.

مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره از مسابقات 300 نفر از منتخبان یگان‌ها برابر سهمیه به مرحله‌ای منطقه شیراز نیز راه پیدا کنند. همچنین برگزیدگان این پنج منطقه به مرحله سراسری مسابقات قرآن نزاجا که نیمه آذرماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha