دومین یادمان علامه طباطبایی برگزار می‌شود
کد خبر: 3857649
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
با محوریت اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی؛

دومین یادمان علامه طباطبایی برگزار می‌شود

گروه اندیشه ــ دبیر دومین یادمان علامه طباطبایی ضمن بیان خبر برگزاری این یادمان در تاریخ 27 آبان، جزئیات آن را تشریح کرد.

عباس اشرفی، دبیر دومین یادمان علامه طباطبایی، در گفت‌‌وگو با ایکنا، به ارائه توضیحاتی در زمینه این یادمان پرداخت و بیان کرد: این یادمان از سلسله همایش‌‌های دانشگاه علامه طباطبایی در مورد شخصیت علمی و سیره عملی علامه است و یادمان پیش روی از سری جدید این همایش‌‌هاست؛ یعنی تا سال قبل به صورت پراکنده بود و برای مثال در سال قبل، بیش از پنج همایش برگزار شد، اما از همان سال تصمیم بر آن شد تا به شکل منظم و یکپارچه، چنین برنامه‌‌ای برگزار شود؛ به همین دلیل امسال دومین یادمان برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبایی در مورد محور اصلی این یادمان تصریح کرد: محور امسال اندیشه‌‌های فرهنگی و اجتماعی علامه طباطبایی است که 27 آبان از ساعت 8:30 در سالن همایش کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌‌شود. در بخش افتتاحیه، غیر از گزارش همایش و خوش‌‌آمدگوییِ رئیس دفتر نهاد رهبری، دو سخنران ویژه داریم که عبارت‌اند از حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی.

وی در پایان بیان کرد: پس از برگزاری افتتاحیه،‌ از ساعت 11:50 تا 13:30 سه نشست به صورت موازی برگزار می‌‌شود که عناوین آنها عبارت از «علامه طباطبایی و علوم انسانی»، «الگوهای نظام فرهنگی و اجتماعی از دیدگاه علاه طباطبایی» و «دیدگاه‌‌های اجتماعی و تمدنی علامه طباطبایی» هستند. پس از برگزاری این نشست‌‌ها نیز جمع‌‌بندی و تصمیم‌‌گیری در مورد یادمان سال آینده را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha