آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی خواستار لغو مصوبه گرانی بنزین شدند
کد خبر: 3857595
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی خواستار لغو مصوبه گرانی بنزین شدند

گروه حوزه‌های علمیه ــ در ادامه واکنش منفی اقشار مختلف مردم و مراجع تقلید، آیات عظام مکارم شیرازی و علوی گرگانی با صدور بیانیه‌های جداگانه، گرانی ناگهانی بنزین را خلاف مصالح ملی اعلام و خواستار لغو مصوبه آن شدند.

آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی خواستار لغو گرانی بنزین شدندبه گزارش ایکنا، پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد گرانی بنزین به شرح زیر است:

گرانی بنزین آن هم در حدّ سه برابر و آن هم در وقت نامناسب و بدون ذکر دلیل، یک شوک مهم بر افکار عمومی وارد کرد و اسباب بعضی نارضایتی ها گردید.

آیا بهتر نیست دولت یا رؤسای قوای سه گانه دلائل خود را برای این کار بیان کنند و افکار عمومی را به مدد طلبند و اگر بعد از شنیدن آن دلائل، افکار عمومی هماهنگ شد، اقدام نمایند و اگر دولت مشکلی دارد ـ که قطعا دارد ـ آیا آن مشکل را با راه حل دیگری غیر از این راه نمی توان حل کرد؟!

به هر حال این کار آن هم بدین صورت، شتابزده به نظر می‌رسد و باید پیرامون آن بررسی بیشتری شود، و آنچه افکار عمومی را قانع کند، انجام دهند.
آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی خواستار لغو گرانی بنزین شدند
همچنین متن پیام آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی هم به شرح زیر است:
بسمه تعالی
خبر ناراحت کننده افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی که اثر تحریم‌ها و افزایش غیر متعارف ارز بر زندگی مردم فشار زیادی را وارد کرده است  موجب ناراحتی شدید اینجانب گردیده است.
تمام مسئولین دلسوز و مدیران مملکتی باید توجه داشته باشند که در شرایط فعلی ایجاد آرامش در جامعه و دوری از پرداختن به مسائل حاشیه ای و حفظ وحدت ملی، پرهیز از ایجاد التهاب در جامعه مخصوصا در وضعیت اقتصادی مردم یک اصل مهم می‌باشد،  لذا هر گونه رفتاری که موجب  بروز مشکلات معیشتی بیشتر در شرایط فعلی برای مردم شود، از نظر اینجانب ناپسند و بر خلاف مصالح ملی است.
اینجانب از همه نمایندگان مجلس می‌خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می‌خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به کار گیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و  حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.
یادآور می‌شود آیت‌الله صافی گلپایگانی هم امروز با صدور بیانیه به انتقاد شدید از گرانی بنزین پرداخت و خواستار تجدید نظر در این مسئله شد.
اقشار مختلف مردم در شهرهای مختلف هم با برپایی تجمعاتی اعتراض خود را نسبت به این تصمیم ابراز کردند.
انتهای پیام
captcha