برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و مجریان طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در ایلام
کد خبر: 3857578
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
حجت الاسلام کلانتری خبر داد:

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و مجریان طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در ایلام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان ایلام گفت: دوره توانمندسازی مربیان و مجریان طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در مرکز دارالقرآن نور ایلام با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام برگزار شد.

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و مجریان طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کلانتری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان ایلام امروز 25 آبان‌ماه در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: این طرح در سطح مدارس و نیز در راستای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا می‌شود.
کلانتری با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان ایلامی برای ثبت‌نام در این طرح ملی قرآنی، افزود: در سال گذشته حدود 14 هزار نفر از دانش آموزان ایلامی برای شرکت در این طرح ملی در سامانه همگام ثبت کردند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان و تشویق و ترغیب آنان به حفظ قرآن کریم خواهد داشت، گفت: نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی لازم را برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب در زمینه وجود حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور را فراهم می‌کند
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام یادآور شد: سیستم آموزش‌وپرورش نیز با توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن، در تلاش برای گسترش حفظ قرآن کریم در بین دانش آموزان است.
کلانتری عنوان کرد: ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ سوره‌های جزء 30 قرآن، زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش جهت فرهنگ‌سازی مناسب و ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن و راهم کردن زمینه و فرصت لازم برای دانش آموزان و معلمان جهت حفظ قرآن از اهداف اجرای این طرح است.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع و در راستای غنی‌سازی و ارتقای سطح کیفی آموزش‌های قرآنی در این خصوص، دوره توانمندسازی مربیان و مجریان طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در مرکز دارالقرآن نور شهرستان ایلام برگزار شد.
گفتنی است، این دوره آموزشی، با حضور بیش از 60 نفر از مربیان و مجریان طرح مذکور از سراسر استان ایلام و با مدرس اعزامی از قم برگزار شد.
انتهای پیام
captcha