تشکیل اتحادیه سازمان‌های کانادایی برای مقابله با نفرت و خشونت ضددینی
کد خبر: 3857455
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

تشکیل اتحادیه سازمان‌های کانادایی برای مقابله با نفرت و خشونت ضددینی

گروه بین‌الملل – 30 سازمان کانادایی با تشکیل اتحادیه‌ای در شهر اتاوا تصمیم گرفتند برای مقابله با نفرت دینی و خشونت با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مسلم‌لینک، نشست هماهنگی تشکیل اتحادیه مقابله با جرایم ناشی از تنفر و خشونت ضد پیروان ادیان با حضور شهردار اتاوا، پلیس این شهر و تعدادی از سازمان‌های دیگر برگزار شد.

«جیم واتسون»، شهردار اوتاوا، در این نشست گفت: قدرت شهر اتاوا در جامعه فرهنگی و دینی متنوع و بانشاط آن است. این اتحادیه که با عنوان «متحد برای همه» تشکیل شده،‌ قصد دارد به موضوعاتی همچون نژادپرستی، اسلام‌هراسی و خشونت علیه زنان بپردازد.

«امیره الغوابی»، فعال اجتماعی و یکی از اعضای مؤسس شبکه ضدنفرت کانادا، گفت: اتاوا خانه افرادی با پیشینه مختلف است و تک‌تک افراد آن حق دارند احساس امنیت و راحتی کنند. مفتخرم که بخشی از این اتحادیه هستم که کار آن ارتقای همزیستی و مقابله با اشکال نفرت‌پراکنی است.

«یاسر نقوی»، مدیر مؤسسه شهروندی کانادا، می‌گوید: می‌دانیم که جامعه با معضلاتی همچون اسلام‌هراسی، نژادپرستی، خارجی‌هراسی و دیگر اشکال نفرت روبروست. ما اینجا هستیم که نشان دهیم رویکردی واحد برای پرداختن به این مشکلات داریم.

بنابر اعلام پلیس اتاوا در سال‌های اخیر، جرایم ناشی از تنفر به پیروان ادیان و اقلیت‌های فرهنگی این شهر افزایش یافته است. در سال 2017 آمار این جرایم، 67 درصد رشد داشت و اتاوا یکی از 10 شهر اول کانادا اعلام شد.

انتهای پیام
captcha