ترویج فرهنگ قرآنی؛ بهترین راهکار برای ارتقای سلامت اجتماعی
کد خبر: 3857296
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

ترویج فرهنگ قرآنی؛ بهترین راهکار برای ارتقای سلامت اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اوقاف البرز با اشاره به تأثیر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، گفت: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به‌صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم.

ترویج فرهنگ قرآنی؛ بهترین راهکار برای ارتقای سلامت اجتماعی

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس امور قرآنی اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: روح و جان انسان در مسیر پرتلاطم زندگی برای رسیدن به کمال نیازمند بهره‌مندی از معنویت است که قرآن مهم‌ترین منبعی است که می‌تواند انسان را برای رسیدن به این هدف، هدایت و همراهی کند.

وی افزود: قرآن‌کریم به‌عنوان کلام الله براى همه امور زندگى انسان پیام دارد، قرآن خلاصه همه تعاليم انبياست و انسان برای عاقبت‌بخيری هر آنچه را لازم داشته باشد می‌تواند در اين كتاب بيابد و آنان كه به قرآن تمسك می‌جويند نگرانی برای دنيا و آخرت خود ندارند.

اشرفی در ادامه با اشاره به تأثیر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، گفت: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به‌صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم چون قرآن بهترین، سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.

رئیس امور قرآنی اوقاف البرز بهترين فرصت براى آشنایی با قرآن و معارف قرآنی را دوره کودکی دانست و گفت: در ایام کودکی آنچه فرا گرفته می‌شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.

وی تأکید کرد: آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با معارف قرآن‌کریم و برگزاری برنامه‌هایی در راستای ترغیب آنان به فراگیری روخوانی و روان‌خوانی و حفظ این کتاب آسمانی، تأثیر بسزایی در تهذیب نفس دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن در مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هدف‌گذاری شده و از ابتدای سال تحصیلی اجرایی شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه انتخاب جزء ۳۰ برای حفظ به جهت سهولت این جزء بوده و مقدمه‌ای است تا مسیر راه برای افراد علاقه‌مند باز شود، افزود: در چشم‌انداز ترسیم‌شده برای این طرح و با اجرای دقیق آن، طی یک سال تحصیلی، ۱۰ درصد از دانش‌آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن می‌شوند.

رئیس امور قرآنی اوقاف البرز در پایان از برگزاری همایش توجیهی و آموزشی معلمان و مربیان قرآنی برای اجرای هرچه بهتر این طرح در مدارس خبر داد و گفت: این همایش، پنجشنبه، 23 آبان با همکاری اداره‌کل اوقاف و آموزش و پرورش البرز و با حضور اساتید برجسته قرآنی در سالن شهید فهمیده کرج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha