فعالیت ۳۶۱ کانون در مساجد استان قزوین/ تعدد مراکز تصمیم‌گیری از آسیب‌های حوزه مساجد است
کد خبر: 3857216
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

فعالیت ۳۶۱ کانون در مساجد استان قزوین/ تعدد مراکز تصمیم‌گیری از آسیب‌های حوزه مساجد است

گروه فرهنگی ــ رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین وجود دارد و مشخصات ۲۷ هزار نفر از اعضای کانون‌ها در این سامانه ثبت شده‌اند.

فعالیت ۳۶۱ کانون در مساجد استان قزوین/ تعدد مراکز تصمیم‌گیری از آسیب‌های حوزه مساجد است

به گزارش ایکنا از قزوین، یکصد و ششمین نشست شورای فرهنگی عمومی با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، استاندار قزوین و مسئولان فرهنگی استان با محوریت فعالیت‌های مساجد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی رمضانی رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در این نشست اظهار کرد: سامانه جامع «بچه‌های مسجد» در راستای جمع‌آوری و ثبت فعالیت‌های کانون‌های استان راه‌اندازی شده است که می‌تواند کمک بسزایی در ادامه مسیر و برنامه‌ریزی‌های مسئولان داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین وجود دارد و مشخصات ۲۷ هزار نفر از اعضای کانون‌ها در این سامانه ثبت شده‌اند.

حجت‌الاسلام رمضانی تصریح کرد: ثبت مشخصات افراد و کانون‌های مختلف استان به تفکیک شهرستان‌ها وجود دارد و در شهر قزوین نیز ۱۱۸۸۶ نفر مشخصات خود را ثبت کرده‌اند.

وی اعلام کرد: طبق آمارهای ثبت شده در سامانه ۲۶ درصد اعضای ثبت شده بالای ۴۰ سال، ۴۶ درصد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و ۳۸ درصد نیز بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند.

این مسئول ادامه داد: ۴۲ درصد از اعضای ثبت شده در سامانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از بانوان و ۵۷ درصد از بانوان هستند، همچنین ۵۱ درصد مخاطبان کانون‌ها روستایی و ۳۹ درصد شهری است چراکه نگاه ما تقویت کانون‌های روستایی است.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه آسیب‌های مسجد بیان کرد: ساخت مراکز متعدد فرهنگی به‌جای تقویت و گسترش فضای فرهنگی مسجد، فعال نبودن کتابخانه در برخی از مساجد و عدم تقویت آن، تعدد مراکز تصمیم‌گیری که موجب مشکلات بسیاری شده است و کمبود فضای فرهنگی و تربیتی ازجمله آسیب‌های شناسایی شده در حوزه مساجد است.

وی مداح محور بودن و کاستن از برنامه‌های محتوایی برخی از مساجد را از دیگر آسیب‌های حوزه مساجد دانست و افزود: عدم استمرار برنامه‌های فرهنگی و هنری، کمبود اعتبارات و عدم توجه جدی به امر نوآوری و فن‌آوری نیز می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌هایی در این حوزه شود.

انتهای پیام
captcha