قرآن نقطه وحدت و وفاق امت اسلام است
کد خبر: 3857090
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
رئیس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی:

قرآن نقطه وحدت و وفاق امت اسلام است

گروه بین‌الملل ــ رئیس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی در نشست این اتحادیه در حاشیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: قرآن می‌تواند نقطه وحدت و وفاق امت اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست فعالان قرآنی امروز چهارشنبه، 22 آبان‌ماه درحاشیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور علاقه‌مندان، هنرمندان، علما و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی در سخنرانی خود در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حاضران در جلسه گفت: ما مفتخریم که در خدمت اهل قرآن هستیم و در همین‌جا موجودیت انجمن جهانی فعالان قرآنی را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: هدف اصلی تشکیل این اتحادیه، دست‌یابی به وحدت اسلامیِ قرآن‌محور است.

رئیس اتحادیه جهانی فعالان قرآنی گفت: تلاش برای ایفای نقش هویت‌بخشی به قرآن، زمینه‌سازی برای فعالیت فعالان قرآنی، هم‌افزایی تجارب، ظرفیت‌سازی و فراهم کردن بسترهای لازم برای شبکه فعالان قرآنی جهان اسلام، احیای سنت نبوی، معرفی نخبگان قرآنی با رویکرد وحدت، ایجاد انجمن‌هایی جهت فعالیت‌های قرآنی که قاریان، مدیران، مفسران، هنرمندان عرصه قرآنی را در برگیرد، از دیگر اهداف تشکیل این تحادیه است.

محمدی اظهار کرد: ایجاد مجمعی از صاحب‌نظران بین‌المللی در زمینه قرآن می‌تواند نقطه عزیمت و وفاق امت اسلامی باشد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام نجفی، فعال قرآنی از عراق گفت: قرآن اساس قانون‌گذاری و تقریب بین مسلمانان است.

وی ضمن تقدیر از این اتحادیه که فعالان قرآنی را گرد هم آورده است، افزود: اگر وحدت نباشد، امت اسلام هم نخواهد بود.

محمد راضی بن محمد رجب، فعال قرآنی مالزیایی از دیگر سخنرانان این جلسه بود، وی در سخنرانی خود تأکید کرد: قرآن راه حل و درمان همه مشکلات روحی و جسمی بشر است.

نشست اتحادیه جهانی فعالان قرآن با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه، ضمن تأکید بر نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت، آزادی مسجدالاقصی و قدس آمده است: آزادی مسجدالاقصی و قدس جز در سایه مقاومت قرآنی امکان‌پذیر نیست و تبادل اندیشه در زمینه گفت‌وگو با نوآوران قرآنی راهکاری مؤثر برای پیشبرد فعالیت‌های در این عرصه است.

اتحادیه جهانی فعالان قرآنی با هدف ارتباط دادن بین قرآنیان جهان اسلام، ابراز موجودیت کرده و اعلام می‌کند که دبیرخانه این اتحادیه در ایران است و در دیگر نقاط جهان نیز دفاتری خواهد داشت. همچنین سایت جامع این دبیرخانه وابسته به اتحادیه به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و مالایی، فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، اتحادیه جهانی فعالان قرآنی، قرآن‌هایی را به رسم‌الخط‌های رایج در جهان اسلام منتشر خواهد کرد. همچنین همایش جهانی فعالان قرآنی در سال 1399 با حضور هنرمندان، قاریان، علما و فعالان قرآنی برگزار می‌شود.

نشست فعالان قرآنی جهان اسلام در تهران

نشست فعالان قرآنی جهان اسلام در تهران

انتهای پیام
captcha