اهدای 30 هزار جلد کتاب به شهروندان تهرانی
کد خبر: 3857029
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

اهدای 30 هزار جلد کتاب به شهروندان تهرانی

گروه ادب ــ مدیرکل اطلاع رسانی کتابخانه ملی ایران از اهدای 30هزار جلد کتاب توسط کتابخانه ملی ایران به شهروندان تهرانی تحت عنوان طرح «کتاب برای همه» در 10 ایستگاه مترو ،22 میدان پرتردد شهر تهران و 10 فرهنگسرا خبر داد.

اهدای 30 هزار جلد کتاب شهروندان تهرانیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رضا شهرابی مدیرکل اطلاع رسانی این سازمان بله با اشاره به قرار گرفتن در آستانه «هفته کتاب» از برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به مناسبت گرامیداشت این رویداد فرهنگی و در راستای رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی خبر داد.

مدیرکل اطلاع رسانی کتابخانه ملی ایران افزود: به مناسبت هفته کتاب و در جهت رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و در ادامه برنامه سال‌های گذشته، امسال نیز تبادل کتاب میان اعضا و پرسنل سازمان اسناد و کتابخانه ملی برقرار خواهد بود.

وی تصریح کرد: این طرح از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه اجرا می‌شود و اعضای کتابخانه ملی می‌توانند با حضور در محوطه آبنمای کتابخانه ملی کتاب‌های خوانده شده و مازاد خود را میان یکدیگر رد و بدل کنند.

شهرابی همچنین از همکاری میان این سازمان با شهرداری تهران برای تبادل کتاب خبر داد و گفت: امسال با هماهنگی انجام شده با شهرداری تهران برنامه تبادل کتاب علاوه بر کتابخانه ملی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده است در ۱۰ ایستگاه مترو، ۲۲ میدان پرتردد شهر تهران و ۱۰ فرهنگسرا، ایستگاه‌های تبادل کتاب برقرار شود تا همشهریان تهرانی بتوانند کتاب‌های خوانده شده خود را در قالب طرح «کتاب برای همه» به این مراکز تحویل داده و در مقابل از کتاب‌های اهدا شده دیگران استفاده کنند.

مدیرکل اطلاع رسانی کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه این طرح نیز از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه اجرا می‌شود، از اهدای ۳۰ هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه ملی ایران برای پیشبرد هرچه بهتر این طرح سخن به میان‌آورد.

وی در این باره افزود: برای حمایت از این برنامه ۳۰ هزار نسخه کتاب از طرف کتابخانه ملی و در راستای «هبه کتاب» در اختیار این مراکز قرار داده شده است تا همشهریان از کتاب‌های اهدایی کتابخانه ملی نیز استفاده کنند.

شهرابی یادآور شد: برهمین اساس تعداد ۲۴ نماینده از مناطق ۲۲ گانه شهرداری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مترو در روز‌های ۱۴ و ۱۸ و ۱۹ آبان ماه برای دریافت منابع اهدایی به گروه مبادله و اهدای کتابخانه ملی ایران مراجعه و در مجموع ۳۰ هزار کتاب و ۷۰۸ پوستر انتخاب و دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تعداد کتاب به صورت رایگان در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد، افزود: کتاب‌های درنظر گرفته غالباً عمومی بوده تا از قابلیت بهره‌مندی برای عموم شهروندان برخوردار باشد.

شهرابی اضافه کرد: این برنامه با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و شهرداری تهران به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن اجرا می‌شود.

مدیرکل اطلاع رسانی کتابخانه ملی ایران همچنین به اجرای رویداد فرهنگی پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی کشوربه همت کتابخانه ملی ایران به عنوان دیگر طرح این سازمان همزمان با آغاز هفته کتاب اشاره کرد.

وی بیان کرد: طرح ملی تجمیع کتب مازاد و ارسال به کتابخانه‌های مناطق محروم کشور تحت عنوان پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی کشور با شعار «با کتاب میشه ...»  به همت کتابخانه ملی ایران و با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و تعدادی از سازمان‌های دولتی و انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی مرتبط آغاز شد.
انتهای پیام
captcha