تجدید میثاق شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت با آرمان‌های حضرت امام(ره)
کد خبر: 3857002
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

تجدید میثاق شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت با آرمان‌های حضرت امام(ره)

گروه سیاسی ــ شرکت‌کنندگان در سی‌و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، عصر امروز 22 آبان‌ماه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

تجدید میثاق شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت با آرمان‌های حضرت امام(ره)

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز چهارشنبه 22 آبان‌ماه، در مراسم تجدید بیعت میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از حضرت آقای حسن‌آقا خمینی، یادگار حضرت امام تشکر می‌کنیم که ما را به حضور پذیرفتند و اجازه دادند ما به همراه شخصیت‌های برجسته جهان اسلام موفق به زیارت حضرت امام شده و از انوار قدسی ایشان بهره‌مند شویم.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: امروز حضرت امام در همه جای جهان اسلام زنده است و همچنان متفکران و مصلحان راه ایشان را می‌پیمایند و امیدواریم با رهنمودهای خلف حضرت امام یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنان این پرچم تا ظهور ولی عصر(عج) در اهتزاز باشد.

وی افزود: سی و دومین کنفرانس وحدت با شعار وحدت امت اسلام و دفاع از مسجد‌الاقصی کار خود را فردا آغاز می‌کند. این کنفرانس با سخنرانی مقام محترم ریاست‌جمهوری آغاز خواهد شد و روز جمعه مهمانان به خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شوند.

تجدید میثاق شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت با آرمان‌های حضرت امام(ره)

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: حدود بیست نشست و اجلاس‌ جنبی در حاشیه این کنفرانس خواهیم داشت و مسائل مختلف جهان اسلام و پشتیبانی از مسلمین و تلاش در راستای وحدت، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تلاش تلاشگران وحدت در حال موفقیت است و جریان تکفیر در جهان اسلام منزوی شده و شکست خورده است. روزگاری صدای تکفیر در جهان اسلام بلند بود، اما امروز این صدا شنیده نمی‌شود، بلکه صدای وحدت و یگانگی را می‌شنویم.

آیت‌الله اراکی اظهار کرد: سران، متفکران، عالمان و نخبگان جهان اسلام همگی پیرو وحدت هستند و این بشارت را به همه دلسوختگان جهان اسلام بدهید که راه وحدت جهان اسلام هموارتر از هر زمان دیگر است و امیدواریم با تلاش‌های مخلصان شاهد روزی باشیم که بساط تفرقه و تکفیر برای همیشه برچیده شود و شاهد جامعه‌ای یکدست باشیم.

تجدید میثاق شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت با آرمان‌های حضرت امام(ره)

یادآور می‌شود، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از فردا، پنجشنبه ۲۳ آبان، با حضور ۶۰۰ نفر از اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در سالن اجلاس سران در تهران آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، سخنران روز افتتاحیه این کنفرانس است.

شعار اصلی کنفرانس امسال «وحدت امت در دفاع از مسجد‌الاقصی» است و بیشتر برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی حول محور این شعار است.

دیدار با مقام معظم رهبری، حضور در مرقد مطهر امام(ره)، حضور در نماز جمعه تهران، برگزاری ۲۰ نشست و کمیسیون تخصصی، برگزاری جشن میلاد، تقدیر از ۵ شخصیت برجسته تقریبی جهان اسلام و رونمایی از آثار هنری تقریبی از دیگر برنامه‌های کنفرانس بین‌المللی وحدت امسال است.

این کنفرانس روز شنبه، ۲۵ آبان‌ماه، خاتمه می‌یابد و تاکنون ۳۵۰ شخصیت از ۹۳ کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین ۲۵۰ شخصیت از علمای شیعه و اهل سنت داخلی نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha