خصایص پیامبر اسلام(ص) در نگاه حضرت خدیجه(س)
کد خبر: 3856962
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

خصایص پیامبر اسلام(ص) در نگاه حضرت خدیجه(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) با اشاره به سخنانی از حضرت خدیجه(س) به بیان خصایص پیامبر اسلام(ص) از نگاه این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت مشروط به بهره‌گیری و استفاده از این خصایص اخلاقی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سید‌حسین مؤمنی، شب گذشته، 21 آبان‌ماه طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: قرآن کریم، نبی گرامی اسلام(ص) را به‌عنوان بهترین الگو و اسوه به بشریت معرفی کرده است، چراکه در سیره حضرت بهترین، بالاترین و زیباترین حرکات و سکنات رفتاری وجود دارد.
وی افزود: رسول خدا(ص) در حقیقت رئیس‌العقلا، عقل کل، کل عقل و عقل‌ تامه هستند و باید کلمات و دستورات صادره از حضرت برنامه زندگی انسان‌ها قرار گیرد.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: چند ویژگی بسیار مهم و خصیصه بسیار با اهمیت از زبان حضرت خدیجه(س) بیان شده که نشانگر سیره رفتاری حضرت است و باید در زندگی انسان مورد توجه جدی قرار گیرد.
مؤمنی تأکید کرد: بر اساس فرموده حضرت خدیجه(س)، نبی گرامی اسلام(ص) انسان با شرافتی بودند و شرافت در حقیقت به معنای فضیلت و اصل و نسب‌دار بودن است و انسان باید در زندگی خود با این‌گونه افراد تعامل و معاشرت کند چراکه معاشرت با انسان‌های با شرافت به زندگی معنا می‌بخشد و موجب آرامش جسمی و روحی انسان می‌شود.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: خصیصه دوم مربوط امین و امانت‌دار بودن حضرت است؛ به همین علت انسان باید امانت‌دار باشد و در امانت خیانت نکند که قرآن کریم، ولایت اهل‌ بیت(ع)، دین اسلام، والدین، فرزندان و نظام اسلامی در حقیقت امانت است و باید حقوق آن‌ها رعایت شود.
وی در ادامه گفت: حسن خلق و صدق و راست‌گویی دو خصیصه مهم دیگری هستند که حضرت خدیجه(س) در وصف نبی گرامی اسلام(ص) فرموده‌اند که بسیار مهم است و باید انسان‌ها در زندگی خود آن‌‎ها را به‌کار گیرند.
سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت مشروط به بهره‌گیری و استفاده از این خصایص اخلاقی است.
مؤمنی اظهار کرد: بنابر روایتی از حضرت علی(ع) انسان باید همواره راست بگوید حتی اگر به ضرر او هم باشد؛ همچنین به فرموده نبی گرامی اسلام(ص) بدبخترین انسان‌ها، فردی است که آخرت خود را برای رسیدن به دنیا بفروشد و بدبختر از او نیز فرد دیگری است که آخرت خود را برای دنیای دیگران و خوش خدمتی به دیگران بفروشد و مرتکب دروغ، نیرنگ و فریب شود.
وی با بیان اینکه نجات انسان در صدق است و انسان نباید برای حفظ موقعیت، پست و مقام خود متوسل به دروغ شود، گفت: بالاترین درجه در مسیر دینداری خوش‌اخلاقی است چراکه حسن‌ خلق، روزی را زیاد و موجب آمرزش معاصی می‌شود و بنابر روایت قرائت سوره توحید خوش‌اخلاقی را تقویت می‌کند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha