بی‌بندوباری جامعه در تربیت‌های غیراسلامی ریشه دارد
کد خبر: 3856957
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کارشناس معارفی حوزه علمیه:

بی‌بندوباری جامعه در تربیت‌های غیراسلامی ریشه دارد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: رنجش‌های زوجین از همدیگر، اختلافات، طلاق، بی‌بندوباری در سطح جامعه و دنیاپرستی ریشه در تفکرات اشتباه و تربیت‌های غیر اسلامی دارد، در حالی‌ که ایثارگری در راستای آرمان‌های بزرگ و مقدس، توصیه قرآن کریم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، از کارشناسان معارفی حوزه علمیه، 21 آبان‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) طی سخنانی اظهار کرد: وجود مشکلات در زندگی و طلاق‌ها و اختلافاتی که دامن‌گیر خانواده‌ها شده بیشتر به خاطر نبود آرمان‌گرایی میان اعضای خانواده است.
وی اضافه کرد: اگر یک خانواده بخواهد در کمال آرامش، صفا و صمیمیت تداوم یابد باید آرمان‌گرا باشد و همت و تفکر زوجین در طول شبانه‌روز ثروت‌اندوزی و مسائل مادی نباشد بلکه ایثارگری و معنویت‌گرایی هدف اول و آخر خانواده باشد.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: ریشه اختلافات در فردگرایی افراد خانواده است و هر فرد به‌دنبال کار خودش بوده و در حقیقت منازل شبیه خوابگاه شده است.
مهدوی ارفع تأکید کرد: لازمه قوت و تحکم خانواده دنبال کردن اهداف مقدس است، در حالی‌ که فرهنگ کثیف غرب، فردگرایی و بر اساس شهوات و امیال دنیوی است که در حال رسوخ کردن به فرهنگ و جوامع اسلامی است.
وی یادآور شد: حقیقت زندگی قرآنی و اهل‌ بیت(ع) بر اساس آرمان‌گرایی استوار شده است و خانواده فاطمی، علوی، نبوی و اهل بیتی(ع) نشانگر این مسئله است.
این کارشناس معارفی افزود: رنجش‌های زوجین از همدیگر، اختلافات، طلاق، بی‌بندوباری در سطح جامعه و دنیاپرستی ریشه در تفکرات اشتباه و تربیت‌های غیر اسلامی دارد، در حالی‌ که ایثارگری در راستای آرمان‌های بزرگ و مقدس، توصیه قرآن کریم است.
مهدوی ارفع بیان کرد: خانواده الهی، همواره خود را فدای جامعه اسلامی می‌کند و فقط به فکر خودش نیست بلکه نگران همسایه، اقوام، دوستان و فقرا بوده و به فکر رفع مشکلات عموم مردم است و دغدغه مشکلات دیگران را دارد.
وی تأکید کرد: اگر یک خانواده همانند خانواده فاطمی و علوی باشد، فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) تربیت می‌کند که هر کدام در عالم غوغایی به‌پا کرده‌اند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha