میزبانی مراکز فرهنگی مسکو از هفته خوشنویسی اسلامی
کد خبر: 3856819
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

میزبانی مراکز فرهنگی مسکو از هفته خوشنویسی اسلامی

گروه بین‌الملل ــ هفته خوشنویسی و خطاطی اسلامی ــ ایرانی از 20 آبان‌ماه به همت بنیاد «ابن سینا»ی روسیه در تعدادی از مراکز فرهنگی و علمی مسکو، پایتخت این کشور، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی «ابن سینا» در روسیه، این برنامه تا فردا، 23 آبان‌ماه در مراکز فرهنگی مسکو ادامه دارد و کتابخانه دولتی مسکو، کتابفروشی «بیبلوگلوبوس» و انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه به ترتیب در روزهای بیستم، بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌دوم آبان میزبان آن بودند.

فردا، 23 آبان نیز مدرسه عالی اقتصاد مسکو میزبان هفته خوشنویسی اسلامی ایرانی خواهد بود و در این برنامه سخنرانی حمیدرضا قلیچ‌ خانی با موضوع خط و کاتبان نسخه‌های خطی شاهنامه به همراه کارگاه آموزشی ارائه می‌شود.

بنیاد ابن سینای روسیه در این باره اعلام کرد: این بنیاد آثاری نظیر درآمدی بر خوشنویسی ایرانی، نوشته حمیدرضا قلیچ خانی، موسیقی در اسلام (مجموعه مقالات)، وحدت حسن (مجموعه مقالات در هنر اسلامی) و فیلم مستند «نقطه» با موضوع خطاطی اسلامی را تولید و منتشر و اینک با هدف آشنایی بیشتر فرهیختگان روس و علاقه‌مندان به هنر اسلامی اقدام به برگزاری هفته خوشنویسی و خطاطی اسلامی ایرانی در مسکو کرده است.

سخنرانی با موضوع تاریخچه خطاطی اسلامی و مروری بر خوشنویسی معاصر ایران به همراه کارگاه آموزشی، نمایش فیلم مستند نقطه، سخنرانی با موضوع کتیبه‌های فارسی در هندوستان به همراه کارگاه آموزشی و رونمایی از کتاب درآمدی بر خوشنویسی ایرانی از برنامه‌های این هفته بوده است.

انتهای پیام
captcha