بسته تشویقی اشتغالزایی کمیته امداد برای کارفرمایان
کد خبر: 3856622
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

بسته تشویقی اشتغالزایی کمیته امداد برای کارفرمایان

گروه اجتماعی- رئیس کمیته امداد چالوس، گفت: کارفرمایان به ازای استخدام هر مددجو، یک بسته تشویقی شامل پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به مدت دو سال و یا وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند شده که در مناطق محروم هر دو تشویقات اعمال می‌شود.

بسته تشویقی اشتغالزایی کمیته امداد برای کارفرمایانمحمد قمی، رئیس کمیته امداد چالوس در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۴ نیازمند چالوسی به صورت موردی کمک‌هایی در بخش‌های درمانی، تحصیلی، جهیزیه، مسکن و... دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه، تاکنون به ۶۶ خانوار لوازم ضروری زندگی شامل؛ آبگرمکن، یخچال، فرش، اجاق گاز با مشارکت خیران اهدا شد، افزود: تأمین لوازم ضروری زندگی به‌ویژه برای مددجویان ساکن در مناطق محروم در اولویت قرار دارد که با یاری خیران برای هفت خانواده مناطق محروم این لوازم تهیه شد.

قمی با بیان اینکه، فعالیت‌های این نهاد برای تسهیل اشتغال مددجویان منحصر به پرداخت وام خوداشتغالی نیست، اظهار کرد: تلاش برای کاریابی مددجویان مستعد توسط کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکار‌های با ثبات از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد بوده و برای تحقق آن تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی افزود: به ازای استخدام هر مددجوی تحت حمایت یک بسته تشویقی شامل پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به مدت دو سال و یا وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایان پرداخت می‌شود که در این طرح حداکثر برای استخدام ۱۰ مددجو، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرمایان تعلق می‌گیرد و در مناطق محروم کارفرمایان از هر دو بسته تشویقی بهره‌مند می‌شوند.
رئیس کمیته امداد چالوس ارائه آموزش در حوزه اشتغال را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان دانست و تصریح کرد: ۱۳۵ نفر از مددجویان در سه سطح مقدماتی، مهارتی، پایدارسازی و توسعه در راستای توانمند‌سازی از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: در چالوس ۲ هزار و ۵۱۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
captcha