حرکت سومین کاروان قرآنی «منادیان وحدت» در گلستان
کد خبر: 3856529
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

حرکت سومین کاروان قرآنی «منادیان وحدت» در گلستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ سومین کاروان قرآنی منادیان وحدت با اجرای 19 محفل قرآنی در سطح استان گلستان در حال برگزاری است.

سیدمصطفی حسینی‌واعظ، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: سومین کاروان قرآنی منادیان وحدت، همزمان با هفته وحدت در سراسر استان به حرکت درآمده و در حال برگزاری مراسم است.

وی با اشاره به اینکه کاروان قرآنی با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی و با همکاری مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود، اظهار کرد: این 19 محفل با حضور و تلاوت بیش از 40 نفر از قاریان اهل تشیع و تسنن برگزار می‌شود.

حسینی‌واعظ اضافه کرد: این محافل قرآنی از 14 آبان‌ماه با اولین اجرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس شروع شد و سپس در سطح شهرستان‌های کلاله، گالیکش، رامیان، خان‌ببین، گرگان، نگین‌شهر، آق‌قلا، کردکوی، گنبدکاووس، علی‌آباد کتول، مینودشت و گمیشان برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محوریت برگزاری این مراسم مبتنی بر بیانه گام دوم انقلاب و افزایش وحدت، حول محور قرآن با توجه به فهم قرآن و ارائه سبک زندگی قرآنی است، بیان کرد: از وجه تمایز این محفل نسبت به دوره‌های گذشته، برگزاری دو محفل قرآنی ویژه بانوان صبح امروز، 21 آبان‌ماه در سالن همایش فرهنگیان گنبد کاووس و دیگری 23 آبان‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آق‌‌قلا بوده است. همچنین محافل دیگری نیز شامگاه امشب در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول و در مسجد محمد(ص) گنبد کاووس است.

حسینی واعظ اظهار کرد: همچنین محفلی در مسجد گلشن گرگان به تاریخ چهارشنبه، 22 آبان‌ماه، در مسجد هاشمیه آق‌قلا و مهدیه مینودشت 23 آبان‌ماه و آخرین محفل نیز جمعه، 24 آبان‌ماه در سیمین‌شهر و مدرسه علمیه نعماتی کتوک گمیشان برپا می‌شود.

یادآور می‌شود، سومین کاروان قرآنی منادیان وحدت با همکاری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و با مشارکت جبهه‌ فعالان قرآنی استان گلستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی گلستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha