تجمع اهوازی‌ها برای عرض تسلیت بود/ تکذیب شایعات
کد خبر: 3856334
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

تجمع اهوازی‌ها برای عرض تسلیت بود/ تکذیب شایعات

کانون خبرنگاران نبأ ــ‌ مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان درباره تجمع برخی افراد در کوت عبدالله پس از فوت شاعر اهوازی گفت: از آنجایی که وی یکی از شاعران معروف اهواز بود، طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بزرگان اهالی کوت عبدالله بعد از برخی سوءاستفاده‌های محدود صفحه‌های مجازی خارجی از فوت شاعر محلی اهواز به نام حسن حیدری با انتشار مطالبی در فضای مجازی دلیل این عارضه را مرگ طبیعی اعلام کردند.

این متن‌ها که از طرف اهالی کوت عبدالله منتشر شده اعلام می‌کند که شایعات قابل اعتنا نیستند و اعلام دلایل موهوم برای این اتفاق اقدامی مشکوک است.

همچنین حسین حیدری، برادر شاعر مرحوم با انتشار ویدئویی از مردم منطقه کوت عبدالله خواست به دلیل برخی حواشی به وجود آمده هنگام تشییع جنازه رسم تیراندازی به نشانه عزاداری را به خاطر حفظ آرامش و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها انجام ندهند.

در این ویدئو که به زبان عربی منتشر شده است، برادر شاعر فوت شده در فیلم دیده می‌شود و در آن ضمن تشکر از همه افرادی که برای تسلیت به خانواده آنها مراجعه کرده‌اند از همه دعوت کرده است که برای امروز که مراسم تشییع جنازه این شاعر برگزار می‌شود، از هرگونه تیراندازی که یک رسم غلط در برخی مراسم‌های استان به‌شمار می‌رود، خودداری کنند.

تجمع طرفداران شاعر اهوازی برای عرض تسلیت

از سوی دیگر رضا نجفی مهر، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در رابطه با سوء استفاده برخی رسانه‌ها از تجمع اهالی کوت عبدالله در رابطه با فوت شاعر اهوازی اظهار کرد: طبق اخباری که به دست ما رسیده حسن حیدری بر اثر سکته فوت شده است و از آنجایی که یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.
وی با اشاره به آداب و رسومی که در منطقه پس از فوت شخصی انجام می‌دهند، افزود: دوستان وی برای شرکت در مراسم فوت وی حاضر شده بودند اما برخی از رسانه‌های معاند با هدف شایعه‌سازی از آئین‌های مردم عرب خوزستان این موضوع را امنیتی جلوه دادند.
همچنین برخی‌ها در فضای مجازی، شهرستان شادگان را به علت فوت این شاعر، متشنج توصیف کرده‌اند و به دنبال سوءاستفاده بودند که فرماندار شادگان تمام این موارد را رده کرده است.
فرماندار شادگان گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان شادگان امنیت مطلوب برقرار و وضعیت شهر آرام است.
سعید حاجیان درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تجمع‌کنندگان اهالی منطقه سعدی این شهر اظهار کرد: چنین خبری صحت ندارد و هیچ تجمعی در شادگان صورت نگرفته و وضعیت شهر شادگان هم اکنون آرام و امنیت در سطح این شهرستان پایدار و مطلوب است.
گفتنی است: حسن حیدری که از شاعران جوان اهوازی ساکن در شهرستان کارون به شمار می‌رود و اشعار فراوانی در مدح اهل‌ بیت(ع) نیز دارد، چندی قبل به علت عارضه‌ای در یکی از بیمارستان‌های اهواز فوت کرد و قرار است امروز مراسم تشییع پیکر وی در کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون برگزار شود.
حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha