مؤمنان تعهدی مشترک برای صلح و عدالت دارند
کد خبر: 3856275
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
رئيس شورای پاپی گفت‌وگوی اديان واتيكان:

مؤمنان تعهدی مشترک برای صلح و عدالت دارند

گروه بين الملل ــ «کاردینال میگل آنجل آیوسو گیسو»، در يازدهمين نشست دينی ايران و شورای پاپی گفت‌وگوی اديان واتيكان در تهران، گفت: مؤمنان تعهدی مشترک برای صلح، عدالت، كرامت انسانی و حفظ محيط زيست دارند؛ معتقدين واقعی گواه و شاهدی بر فضيلت‌ها هستند و همين می‌تواند به تحقق جامعه عادلانه كمک كند.

به گزارش خبرنگار ايكنا؛ کاردینال میگل آنجل آیوسو گیسو، رئيس شورای پاپی گفت‌وگوی اديان واتيكان، امروز، 20 آبان‌ماه، طی سخنانی در يازدهمين گفت‌وگوی دینی مرکز ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان در حوزه رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اظهار كرد: ما تاريخی طولانی برای همكاری با يكديگر داريم و من اكنون با برگزاری اين اجلاس برای ادامه گفت‌وگوها بازگشته‌ام.

وي افزود: قدمت گفت‌وگوهای ايران و شورای پاپی گفت‌و‌گوی اديان واتيكان بيش از دو دهه است و چنين گفت‌و‌گوهايی برای درک بيشتر يكديگر و آگاهی بيشتر نسبت به هم برگزار می‌شود.

اين مقام مسيحی تصريح كرد: در گفت‌و‌گوهای سال 2008 ديدگاه‌های يكديگر را درباره عقل و ايمان بررسی كرديم و متوجه شديم بايد تفاوت‌ها را بپذيريم و به سمت مشتركات برويم.

وی ادامه داد: در 2016 صحبت از خشونت و افراطی‌گری از ديدگاه اديان بود و ما اين مسئله را از نگاه اديان و مذاهب مختلف به ويژه مذهب شيعه بررسی كرديم.

کاردینال میگل آنجل آیوسو گیسو همچنين گفت: اكنون در 2019 گردهم آمده‌ايم تا مأموريت خود برای خدمت به جامعه را بررسی كنيم و جهان امروز و چنين گفت‌و‌گوهايی منعكس كننده تكثر در دين است و از ما می‌خواهد هويت خود را داشته باشيم و در عين حال با يكديگر تعامل كنيم.

رئيس شورای پاپی گفت‌وگوی اديان واتيكان تصريح كرد: همه كسانی كه خدا را می‌پرستند به دنبال خير و مصلحت جامعه هستند و ما اميدواريم بتوانيم راه‌های خدمت به جامعه را پيدا كنيم.

وي با اشاره به امضای سند برادری انسانی در ابوظبی از سوی پاپ فرانسيس رهبر كاتوليک‌های جهان و علمای مسلمان(شيخ الازهر) اظهار كرد: اين سند با هدف برادری انسانی برای تحقق صلح امضا شد و جامعه را به بازگشت به برادری دعوت می‌كند. بخشي از اين سند به گفت‌وگو و همكاری با افراد برای تحقق خير و مصلحت در جامعه اشاره دارد.

كاردينال آيوسو گيسو با بيان اين كه در جهان امروز به خدا توجه نمی‌شود و برخی از نام خدا سوء استفاده می‌كنند، گفت: معتقدين و مؤمنان تعهدی مشترک برای صلح، عدالت، كرامت انسانی و حفظ محيط زيست دارند و معتقدين واقعی گواه و شاهدی بر فضيلت‌ها هستند و همين می‌تواند به تحقق جامعه عادلانه كمک كند.

وی در پايان تأكيد كرد: ما مسلمانان و مسيحيان بايد به جامعه خدمت كرده و بدانيم چگونه با اديان به جامعه كمک كنيم و تلاش كنيم همان طور كه پاپ گفته است خود را بشناسيم. ما هم اكنون می‌گوييم چگونه ديگران را بشناسيم و اين به ما كمک می‌كند كه به جامعه خدمت كنيم.

یادآور می‌شود، يازدهمين گفت‌و‌گوی دينی مركز گفت وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپي گفت‌وگوی اديان واتيكان كه با عنوان «مسلمانان و مسيحيان؛ با هم در خدمت انسانيت» از امروز در اين سازمان آغاز شده است، فردا ۲۱ آبان به كار خود پايان می‌دهد.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha