تعداد حافظان کل مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به 280 نفر رسید
کد خبر: 3856248
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
سیزدهمین مراسم تجلیل از حفاظ کل قرآن آستان عبدالعظیم(ع)/

تعداد حافظان کل مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به 280 نفر رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سیزدهمین مراسم تجلیل از حفاظ کل مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) صبح امروز با حضور آیت الله محمدی ری شهری برگزار شد.

تعداد حافظان مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به 280 نفر رسیدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیزدهمین مراسم تجلیل از حفاظ کل مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) صبح امروز، 20 آبان‌ماه با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، تولیت این آستان مقدس، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و سایر مسئولان شهرستان ری در محل تالار شیخ صدوق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای سیدوحید مرتضوی از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه نیز گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی شمس، دو برنامه با موضوع مدح پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت اجرا کرد.

در ادامه این مراسم عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) طی سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: قرآن، منشور بی‌بدیل و کتاب نور، هدایت، سعادت و خوشبختی است. قرآن، سند هویت ما و کتاب انسان‌سازی و قانون اساسی انقلاب اسلامی است.

سلیمی با بیان اینکه به همین دلیل باید قرآن از منظر ما در تمامی زمینه‌ها در رأس امور باشد افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که «القرءان افضل كلّ شيء دون الله» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) آویزه گوش یکایک خادمین قرآنی این بارگاه ملکوتی است.

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور تنها 10 نفر از کارکنان از سال 69 این توصیه پیامبر اکرم(ص) را آویزه گوش کرده که «اگر خواستار زندگی سعادتمندان و پایان زندگی به مثابه شهیدان باشید، قرآن را بیاموزید و به دیگران تعلیم دهید».

سلیمی با اشاره به اینکه تعلیم و تعلم قرآن به توصیه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان اساسی‌ترین کار در دستور کار مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس قرار دارد، تصریح کرد: از سال 69 تاکنون نزدیک به 80 هزار نفر از نوجوانان و جوانان عزیز در کلاس‌های قرآنی آستان مقدس شرکت داشته‌اند و حدود 100 نفر از اساتید و مربیان که اغلب ایشان نیز از رتبه‌داران بین‌المللی قرآن کریم هستند به کار آموزش این عزیزان مشغول بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های مختلف قرآنی در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت، صوت و لحن، مفاهیم، سبک زندگی قرآنی و ... در مرکز آموزش قرآن کریم استان برپا است افزود: اساتید قرآنی این مرکز در تمامی ایام هفته کلاس‌های مختلف را برگزار می‌کنند که در این راستا نیز همکاری صمیمانه‌ای با بقاع متبرکه در شهرستان ری و نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری قرآنی و فرهنگی با سایر مراکز فرهنگی برقرار کرده‌ایم.

تعداد حافظان مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به 280 نفر رسیدمعاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: تاکنون نزدیک به 40 هزار نفر به عنوان حافظ اجزای مختلف قرآن در این مرکز تحت آموزش قرار گرفتند که تمامی این فعالیت‌ها در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.

وی اظهار کرد: امروز در آستانه ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با پیوستن 26 نفر از حفاظ کل قرآن به آمار حافظان کل مرکز قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) که توانمندی ایشان از سوی اساتید احراز شده است، مجموع حفاظ کل مرکز قرآن آستان مقدس به 280 نفر می‌رسد که این حرکت مقدس به حول قوه الهی تداوم خواهد داشت.

سلیمی بیان کرد: در میان این چهره‌ها، انسان، جز شکرانه به درگاه الهی کاری نمی‌تواند انجام دهد. فرزندانی که امروز تجلیل می‌شوند، تعداد 18 نفر از ایشان در سنین نوجوانی و 8 نفر دیگر نیز در سنین میانسالی قرار دارند، حتی مادر و فرزندی نیز حافظ کل قرآن شدند که از ایشان نیز تجلیل می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: هر کدام از این حفاظ عزیز نه تنها حافظ، بلکه مبلغ، خطیب و سخنران توانمندی هستند که می‌توانند معارف قرآنی را تبلیغ کنند در راستای فن سخنوری و تربیت مبلغ درصدد برنامه‌ریزی هستیم که اولین نفراتی که این توانمندی را دارند، عزیزانی هستند که اکنون تجلیل می‌شوند.

سلیمی: از سال 69 تاکنون نزدیک به 80 هزار نفر از نوجوانان و جوانان در کلاس‌های قرآنی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شرکت داشته‌اند و حدود 100 نفر از اساتید و مربیان که اغلب ایشان نیز از رتبه‌داران بین‌المللی قرآن کریم هستند به کار آموزش این عزیزان مشغول بوده‌اند

در ادامه این مراسم با حضور آیت الله محمدی‌ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، عبدالهادی فقهی‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم، حجت‌الاسلام صادقی، امام جمعه شهرستان ری و دیگر مسئولان برنامه تجلیل از 26 نفر حافظان کل قرآن مرکز آموزش قرآن کریم این آستان مقدس برگزار شد.

در ادامه این برنامه، آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مناسبت ایام میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: از همه اساتید بزرگواری که در مرکز آموزش قرآن آستان مقدس و نیز پدران و مادرانی که فرزندان خود را در این راه پر سعادت و پر نور قرار دادند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) که فرمود «إِنَّ الْقُرْآنَ حَیٌّ لَا یَمُوتُ» تصریح کرد: قرآن، کلام خدا است و همان طور که معصوم(ع) فرمود قرآن نیز مانند خالق قرآن، حی و لایموت است و این کتاب الهی بهترین انس برای انسان‌های است که دلِ زنده دارند.

تعداد حافظان مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به 280 نفر رسید

آیت الله ری‌شهری با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که فرمود «اگر کسی با قرآن انس داشته باشد همین انس او را از تمامی انس‌ها و الفت‌ها بی‌نیاز می‌کند» تصریح کرد: انس به معنای آرام گرفتن دل است و انسان از ریشه انس است، یعنی نیاز به انس و مونس دارد، چون در فطرت او نیاز به انس و الفت مستتر است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه تنها یک وجود است که نیاز به انس ندارد و این وجود مقدس همان خداوند سبحان است ادامه داد: البته جوانان و نوجوانان باید بدانند که انس گرفتن با بسیاری از برنامه‌ها سم روح ایشان است و خطرناکترین انس نیز انس با دوستان ناشایست است. مهمترین مسئله‌ای که در این رابطه به آن اشاره شده است، انس با قرآن است که دل‌ها را نورانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کسی که با قرآن انس بگیرد هیچ وحشتی در زندگی نخواهد داشت، افزود: انس با قرآن، مراتبی دارد که مرتبه اول آن تلاوت آیات الهی است. مرتبه بعدی این راه نورانی، حفظ قرآن است که این مرتبه قابل ارزیابی با هیچ ثروتی نیست و جوانان قرآنی ما نباید اجازه دهند که وسوسه‌ای شیطان این نعمت را از ایشان بگیرد.

مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور تنها 10 نفر از کارکنان از سال 69 این توصیه پیامبر اکرم(ص) را آویزه گوش کرده که «اگر خواستار زندگی سعادتمندان و پایان زندگی به مثابه شهیدان باشید، قرآن را بیاموزید و به دیگران تعلیم دهید

آیت الله ری‌شهری ادامه داد: مرتبه بعدی انس با قرآن، انس با معارف قرآنی است، چراکه قرآن دریایی از معارف الهی است. رتبه بعدی که در حقیقت بالاترین گام در این راه نورانی است، انس با حقیقت قرآن است که این حقیقت نیز با اهل بیت(ع) عجین است. اگر کسی به طور حقیقی اهل قرآن باشد، نمی‌تواند از اهل بیت(ع) جدا شود.

وی اظهار کرد: قرن‌ها بود که دشمنان قرآن و اهل بیت(ع)، اجازه ندادند که این دو در کنار هم بوده و حقیقت دین روشن باشد. بعد از 14 قرن خداوند بر ما منت نهاد تا در این سرزمین، قرآن و اهل بیت(ع) با هم عجین شوند و دشمنان قطعا دیگر با این جمعیتی که به نام قرآن و اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر هستند، کاری نمی‌توانند کنند.

وی بیان کرد: ان‌شاء‌الله این همدلی و عجین شدن قرآن و اهل بیت(ع) مقدمه ظهور امام عصر(عج) خواهد بود و جوانان و پیروان قرآن و ولایت نخواهند گذاشت، دشمنان این نعمت بزرگ را از این مردم سلب کنند.

آیت الله ری شهری در پایان با بیان اینکه امیدواریم عزیزان قرآنی که امروز تجلیل شدند آینده‌ای روشن داشته باشند تصریح کرد: عزیزان قرآنی باید مردم را بیش از پیش با قرآن و آیات نورانی خداوند متعال آشنا کرده و پیوند قرآن و ولایت را بیش از پیش در این سرزمین مستحکم کنند.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha