«تمنای بهشت» تلاشی برای عینیت بخشیدن به مفاهیم ذهنی
کد خبر: 3856179
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

«تمنای بهشت» تلاشی برای عینیت بخشیدن به مفاهیم ذهنی

گروه هنر ــ رسول اولیازاده، عکاس پیشکسوت درباره نمایشگاه «تمنای بهشت» اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش کردم به تصورات ذهنی که از بهشت دارم شکلی عینی بدهم.

رسول اولیازاده، هنرمند عکاس در گفت‌‌وگو با ایکنا درباره نمایشگاه «تمنای بهشت» چنین اطلاع رسانی کرد: در این نمایشگاه سعی دارم برداشت‌ قرآنی‌ام از بهشت را تصویر کنم. در این گالری هجده عکس‌ به ابعاد ۷۰*۱۰۰ برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: سبک این نمایشگاه آبستره است که در ترجمه فارسی از این سبک به عنوان عکاسی انتزاعی نام برده می‌شود. عکس‌های به نمایش درآمده، حاصل ۴ سال تلاش است، زیرا می‌خواستم کیفیت این عکس‌ها مثال‌زدنی باشد. 

مدیر سابق خانه عکاسان ایران تأکید کرد: تلاشم این بود که نمایشگاه شکل مفهومی داشته باشد، برای همین تصاویری که از طبیعت گرفته‌ام انتزاعی است و اگر قرار بود صرفاً رنگ و زیبایی بصری را ترسیم کنم، عکاسی رئال را انتخاب می‌کردم.

اولیازاده درباره چرایی برپایی این نمایشگاه گفت: همه ما تصوری مشترک از بهشت داریم. یعنی همه بهشت را باغی سرسبز می‌دانیم که در آن درختان سر به فلک کشیده وجود دارد، اما آیا نتوانسته‌ایم یک تصویر مشترک هنری در این زمینه ارائه دهیم. عکاسی انتزاعی این امکان را به ما می‌دهد که به نگاه مشترکی در این زمینه دست یابیم.

وی تأکید کرد: در عکاسی انتزاعی مخاطب بیش از آنکه تحت تأثیر زیبایی اثر قرار گیرد، جذب مفهوم می‌شود. این سبک عکاسی، ظرفیت بالایی برای پرداخت‌های قرآنی دارد که من گوشه‌ای از آن را در این نمایشگاه به تصویر کشیده‌ام.

نمایشگاه تمنای بهشت از ۲۴ آبان تا ۳ آذر‌ماه در خانه عکاسان جوان برپا خواهد بود. قرار است در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که ساعت 17 برگزار می‌شود، جمعی از اساتید برجسته عکاسی و نقاشی در آن حضور داشته باشند.
انتهای پیام
captcha