سالن ورزشی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) افتتاح شد
کد خبر: 3856164
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
همزمان با هفته وحدت؛

سالن ورزشی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) افتتاح شد

گروه جامعه ــ سالن ورزشی چند منظوره حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت این آستان به بهره برداری رسید.

سالن ورزشی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) افتتاح شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)؛ آیت‌الله محمدی ری شهری در این مراسم که شامگاه یکشنبه 19 آبان‌ماه برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های انجام‌شده برای به سامان رسیدن این مجموعه ورزشی اظهار کرد: در روایت است رسول اکرم(ص)، اختصاصاً محلی برای تفریح و تفرج نداشتند ولی گاهی برای استراحت و تفریح به باغ و بستانی که به اصحاب ایشان اختصاص داشت، می‌رفتند و از هوای بیرون مدینه بهره می‌بردند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث درباره ورزش‌های مورد علاقه پیامبر(ص) گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در میان مسابقات و رشته‌های ورزشی به چندین مسابقه علاقه خاص داشتند از جمله اسب‌دوانی که درآن زمان ورزشی رزمی محسوب می‌شد، ورزش دیگر تیراندازی بود و همچنین به ورزش کشتی و شنا نیز علاقه‌مند بودند.

آیت‌الله محمدی ری شهری اظهار کرد: تعلیم شنا و تیراندازی به فرزندان از جمله دستورات پیامبر(ص) است و ایشان ورزش‌هایی را دوست داشتند و توصیه کرده‌اند که این ورزش‌ها یا برای سلامتی انسان مفید باشد، یا ورزش‌های رزمی که برای آمادگی انسان در موقع نبرد با دشمنان مؤثر است.

وی ضمن تشویق مدیران و کارکنان آستان مقدس به ورزش و آمادگی جسمانی برای حفظ سلامتی و تندرستی، از خدای متعال مسئلت کرد که این تلاش‌ها و خدمات ارائه‌شده را برای همه بهره‌مندان از این مجموعه ورزشی از اهالی ری و خادمان و کارکنان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مبارک گرداند.

در ادامه این مراسم، فینال مسابقات فوتسال چهارجانبه ادارات شهرستان ری با برگزاری مسابقه میان تیم فوتسال هلال احمر و کارکنان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد که در پایان این مسابقه تیم آستان مقدس به پیروزی رسید و مقام اول این مسابقات را کسب کرد.

اجرای برنامه گروه ورزش زورخانه ای و اهدای جوایز به تیم‌های فوتسال برتر مسابقات ادارات شهرستان ری نیز برنامه پایانی این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha