همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی برگزار می‌شود
کد خبر: 3856156
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
در قم و تهران؛

همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم از برگزاری همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی در قم و تهران خبر داد.

همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین علی راد، مسئول نمایندگی قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این همایش به مدت دو روز در شهرهای تهران و قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این همایش روز چهارشنبه، 29 آبان‌ماه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوهانک از ساعت 8 صبح آغاز و مراسم اختتامیه همایش هم 30 آبان‌ماه در قم برپا می‌شود.

راد تصریح کرد: مراسم اختتامیه در سالن همایشات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور طلاب و فضلای حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دو روز همایش از ساعت هشت تا ۱۲ است، اظهار کرد: با تشکیل چند پنل تخصصی موضوعات همایش با حضور استادان حوزه و دانشگاه به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

راد افزود: در کارنامه برگزاری این همایش ۱۱ پیش نشست همچنین ۷۰ مقاله علمی وجود دارد و مصاحبه‌هایی هم با صاحب‌نظران در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول دفتر قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه استخراج الگوی مفهومی عفاف و زمینه‌سازی برای کشف الگوی زندگی عفیفانه که از مهم‌ترین اهداف این همایش است، اظهار کرد: این همایش از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم و با مشارکت جمعی از نهاد‌های حوزوی و دانشگاهی، به ویژه جامعةالزهرا (س) برگزار می‌شود.

راد با اشاره به محور‌های این همایش افزود: فلسفه علت جنسی (تبیین عفاف در مکاتب مختلف فلسفی، تطبیق مفهوم عفاف در مکاتب مختلف فلسفی، تعریف عفاف جنسی)، مفهومی (عمومی و تخصصی)، عملیاتی (بیان ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها)؛ انواع عفاف جنسی: فردی ـ اجتماعی؛ رابطه عفاف با مفاهیم مرتبط؛ مفهوم عفاف از منظر ادیان، علوم و مکاتب و الگوی مفهومی عفاف مهم‌ترین محور‌های این همایش محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha