نرم‌افزار سبک زندگی اسلامی عرضه شد
کد خبر: 3856070
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

نرم‌افزار سبک زندگی اسلامی عرضه شد

گروه فناوری اطلاعات ــ در ادامه تولید محصولات چندرسانه‌ای، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نرم‌افزار سبک زندگی اسلامی تولید و عرضه شد.

ارسال شود//نرم‌افزار سبک زندگی اسلامی عرضه شدبه گزارش ایکنا؛ نرم‌افزار سبک زندگی اسلامی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و عرضه شد.

این نرم‌افزار محتوای «کتاب العشرة» اصول کافى، تألیف ثقة‌الاسلام کلینى را که شامل روایات بسیار مهم درباره چگونه زیستن با مردم مسلمان و غیرمسلمان است، به صورت کتاب گویا در اختیار مخاطبین قرار داده است.

محتوای این نرم‌افزار در ۳۰ باب، مشتمل بر ۱۷۷ حدیث در قالب ۵۳۱ قطعه صوتی است که در سه بخش ارائه می‌شود. بخش اول شامل «ترجمه فارسی کتاب العشرة»، بخش دوم شامل «متن عربی و ترجمه فارسی کتاب العشرة» و بخش سوم شامل «متن عربی و ترجمه فارسی کتاب العشرة به همراه شرح روایات توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان» است.

مهم‌ترین موضوعات احادیث در این نرم‌افزار عبارتند‌ از آداب معاشرت با مردم‏، خوش‌رفتارى با مردم‏، دوستى و مهرورزى با مردم‏، سلام کردن‏، چشم‌پوشى و گذشت‏، لزوم احترام به سالخوردگان، سخن گفتن در گوشى‏، چگونه نشستن‏، شوخى و خنده‏، حق همسایگى‏، نامه‌نوشتن به یکدیگر و... است.
 
از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار چندرسانه‌ای نیز می‌توان به نمایش تصویر‌های مرتبط، دسترسی به فهرست درختی محتوا، امکان جست‌وجو در محتوای برنامه و امکان استفاده از طریق کامپیوتر و دستگاه پخش صوت اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha