جوانان، مقاومت و بیانیه گام دوم؛ محور برنامه‌های کنفرانس وحدت سی‌و‌سوم
کد خبر: 3856029
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
رئیس ستاد اجرایی کنفرانس وحدت بیان کرد:

جوانان، مقاومت و بیانیه گام دوم؛ محور برنامه‌های کنفرانس وحدت سی‌و‌سوم

گروه سیاسی ــ دلبری با اشاره به حضور 350 مهمان خارجی و 250 شخصیت داخلی در کنفرانس بین‌المللی وحدت امسال گفت: ویژگی شاخص کنفرانس امسال توجه به موضوع جوانان و مقاومت و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در حوزه بین‌الملل است.

به گزارش ایکنا؛ محمد دلبری، رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، در نشست خبری امروز تشریح برنامه‌های سی و سومین کنفرانسی بین‌المللی وحدت در ابتدا مقدمه‌ای درباره مکرها و حیله‌های دشمنان برای دست برداشتن مسلمانان از اسلام و قرآن و پیامبر(ص) با اقداماتی مانند کشتار 300 هزار مسلمانان بوسنی توسط صرب ها بیان کرد و گفت: پس از ناکامی در این طرح، دشمنان نقشه‌های تفرقه‌افکنانه را در جهان اسلام پیاده کردند و جریاناتی مانند داعش و طالبان را با هزینه‌های میلیارد دلاری ایجاد کردند.

وی افزود: امنیت امروز مرهون خون شهدای ترور و شهدای مدافع حرم است که در منطقه شاهد این امنیت هستیم که با محوریت جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

دلبری در ادامه به دو ویژگی مهم کنفرانس وحدت امسال اشاره کرد و گفت: ویژگی اول مسئله اهمیت وحدت و موضوع فلسطین است که در شعار امسال با عنوان وحدت امت اسلام در دفاع از مسجدالاقصی مطرح شده است. ویژگی دوم نیز اعلام روزشمار هفته وحدت است. مسئله دفاع از فلسطین در فراخوان ما برای ارائه مقالات نهفته بود که بیش از 60 مقاله دریافت و ارزیابی شده و در زمان برگزاری کنفرانس در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گفت.

وی درباره نام روزهای هفته وحدت اظهار کرد: روز اول شنبه 18 آبان با شعار «وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان» بود که روز گذشته در این خصوص هم‌اندیشی اصحاب رسانه با آیت‌الله اراکی برگزار شد. روز دوم، یکشنبه 19 آبان، «تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی و خودشکوفایی» نام گرفته که همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت است که آغاز جشن‌های هفته وحدت است.

رئیس ستاد اجرایی کنفرانس سی‌و‌سوم وحدت ادامه داد: روز سوم، دوشنبه 20 آبان، «تشکل‌های مردم‌نهاد، زنان و جوانان؛ پیشگامان تقریب» نامگذاری شده که در این روز تکریم بانوان، جوانان و تشکل‌های فعال در عرصه تقریب مذاهب از سوی کمیته فرهنگی و رسانه انجام می‌گیرد. روز سوم، سه شنبه 21 آبان نیز «ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی» است که در این روز مراسم بزرگداشت مقام شهدای مقاومت برگزار می‌شود.

دلبری بیان کرد: چهارشنبه 22 آبان با عنوان «امام راحل و مقام معظم رهبری؛ پرچمداران امت واحده» نامگذاری شده که در این روز مهمانان کنفرانس با حضور در مرقد مطهر امام(ره) با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق می‌کنند. روز پنجشنبه، 23 آبان، «وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی» نام گرفته که در این روز کنفرانس بین‌المللی با سخنرانی رئیس‌جمهور و حضور علمای مذاهب مختلف اسلامی از بیش از 90 کشور آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: جمعه 24 آبان، «پیامبر اعظم(ص)، خورشید هدایت و منادی وحدت» نام گرفته که دراین روز جشن‌های میلاد در سراسر کشور برگزار می‌شود و مسئولان و مهمانان کنفرانس با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و در مراسم نماز جمعه شرکت می‌کنند.

دلبری بیان کرد: آغاز مراسم از ساعت 9 صبح پنجشنبه 23 آبان در سالن اجلاس سران خواهد بود و مراسم اختتامیه نیز بعد از نماز مغرب و عشا در سالن صداوسیما برگزار می‌شود و بیانیه پایانی کنفرانس قرائت می شود.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت بیان کرد: امسال 4 کمیسیون برای کنفرانس پیش‌بینی کردیم و 16 نشست تخصصی در قالب اتحادیه‌ها را داریم. ویژگی شاخص کنفرانس امسال توجه به موضوع جوانان و مقاومت و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در حوزه بین‌الملل است. در کنفرانس امسال از 10 اثر برگزیده تقریبی و بافت فرش مقاومت در حاشیه نشست‌‌ها رونمایی می‌شود. همچنین از 5 شخصیت برجسته تقریبی بین‌المللی تقدیر خواهد شد. همچنین نماز وحدت در روز افتتاحیه به روال سال‌های قبل و با شکوه بیشتر برپا خواهد شد.

وی در پایان با دعوت از اصحاب رسانه برای حضور و انعکاس فعالیت کمیته‌های مختلف کنفرانس از جمله کمیته فعالان قرآنی، اظهار کرد: ما به شخصیت‌های 110 کشور دعوت‌نامه فرستادیم که 93 کشور اعلام حضور کردند و بیش از 350 نفر از مهمانان خارجی در کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد و از عربستان نیز دراین اجلاس مهمان داریم. 250 نفر از مهمانان نیز از علمای شیعه و سنی داخل کشور هستند. در مجموع علی‌رغم محدودیت‌های آمریکا برای سفر افراد به ایران اما نسبت به سال‌های قبل افراد بیشتری متقاضی حضور در کنفرانس وحدت بودند.

انتهای پیام
captcha