برخی دلبستگی‌ها عزت الهی انسان را زائل می‌کند
کد خبر: 3855894
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی؛

برخی دلبستگی‌ها عزت الهی انسان را زائل می‌کند

گروه حوزه‌های علمیه – استاد جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه ایمان همراه عزت است، ضمن اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) گفت: در این روایت بیان شده که چقدر زشت است انسان مؤمن میل، خواهش و دلبستگی داشته باشد که سبب ذلت شود و عزت را از دست بدهد.

به گزارش ایکنا، حجت ‌الاسلام والمسلمین‌ حسن شکوری در جمع طلاب خواهر مجتمع آموزش عالی بنت الهدی اظهار کرد: زمانی که سخن از عزت به میان می‌آید، به این معناست که همه عزیز هستند. عزیز یعنی دارای عزت بودن و به هیچ وجه نمی‌توان کسی را در سیطره خود قرار داد. در آیات الهی، کلمه عزت را به خداوند نسبت می‌دهند.

وی با بیان این که عزت برای خدا و پیامبر(ص) است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ»؛ براساس آیات و روایات، کسی که متصف به صفت ایمان شود، عزتی که از جانب خدا به پیامبر(ص) داده شده است، به این فرد نیز داده می‌شود؛ بنابراین، ایمان همراه عزت است.

عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی تصریح کرد: انسان باید وابسته به جایی نباشد و در حیطه الهی داخل شود تا به عزت برسد. باید به انسان گفت که اگر دنبال عزت می‌گردی، پیش خداست. شخص مؤمن باید این صفت بسیار مهم را، که از جانب خداوند به انسان عطا شده است، داشته باشد.

‌شکوری با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: در این روایت بیان شده چه قدر زشت است انسان مؤمن میل، خواهش و دلبستگی داشته باشد که سبب ذلت شود و عزت را از دست بدهد.

انتهای پیام
captcha