شورای علمای شیعه افغانستان: مسلمانان در برابر افراط‌گرایی با تمام قدرت ایستادگی کنند
کد خبر: 3855781
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

شورای علمای شیعه افغانستان: مسلمانان در برابر افراط‌گرایی با تمام قدرت ایستادگی کنند

گروه بین‌الملل ــ شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای از مسلمانان خواست تا در برابر تفرقه، تبعیض و افراط‌گرایی با تمام قدرت ایستادگی کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری آوا؛ شورای علمای شیعه افغانستان امروز، شنبه، 18 آبان‌ماه با انتشار بیانیه‌ای فرارسیدن ایام میلاد فرخنده پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) را بر تمام شیفتگان حقیقت، عدالت و انسانیت، به ویژه پیروان آن حضرت در سراسر عالم تبریک و تهنیت گفت.

در این بیانیه آمده: میلاد پیامبر بزرگوار اسلام بشارت‌دهنده صلح، عدالت، مبارزه با خرافه‌پرستی، تبعیض و ستم است و به همین دلیل است که بعضی از بزرگان عالم اسلام، دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول را هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند تا فرصتی برای بازخوانی زحمات، فداکاری‌ها و پیام‌های پیامبر رحمت، به منظور رسیدن به سعادت، کمال، پیشرفت و عدالت باشد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که مسلمانان امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی پیام پیامبر رحمت و رأفت هستند؛ زیرا عالم اسلام بیش از هر زمان دیگری اسیر چنگال تفرقه، تبعیض، بی‌رحمی و قساوت است و همۀ این‌ها نشانۀ عصر جاهلیت و نفهمیدن و یا نپذیرفتن اهداف والای نبی مکرم و خطابات قرآن عظیم است.
شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه تأکید کردند: در شرایط کنونی بر همه مسلمانان جهان لازم است که با تمام وجود برای تحقق صلح تلاش کنند و در برابر تفرقه، تبعیض، افراط‌گرایی، فساد و خشونت نیز تمام قد ایستادگی کنند.

انتهای پیام
captcha