فردا؛ آغاز ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان
کد خبر: 3855604
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

فردا؛ آغاز ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان

گروه جامعه ــ مدیر مرکز ترنج مؤسسه تبیان از آغاز ثبت‌نام اولیه چهاردهمین جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان از فردا، 19 آبان‌ماه، خبر داد و گفت: جشنواره امسال مسئله‌محور است.

فردا؛ آغاز ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری چهاردهمین جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی مؤسسه تبیان، امروز شنبه 18 آبان‌ماه، با حضور کمیل خجسته، مدیرعامل این مؤسسه و حسین حق‌پناه، مدیر مرکز ترنج تبیان برگزار شد.

در ابتدای این نشست کمیل خجسته، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، اطلاع‌رسانی تبیان، از تبیان جدید و ویژگی‌های آن سخن گفت و اظهار کرد: برای بازآرایی تبیان چند فعالیت را دنبال می‌کنیم که مهم‌ترین آن تعمیر لولای درهای تبیان است تا تمام کسانی که اهل کار و حل مسئله هستند، وارد تبیان شده و این مؤسسه را خانه خود بدانند.

وی جشنواره دانش‌آموزی تبیان را از مهم‌ترین پلتفرم‌های تغییر لولاهای تبیان اعلام کرد و افزود: تلاش داریم این جشنواره از رویدادی ساده به پلتفرم‌های رویدادی جاری تبدیل شود و به برقراری ارتباط دائمی با مخاطبان نوجوان کمک کند.

حسین حق‌پناه، مدیر مرکز ترنج مؤسسه تبیان نیز در ادامه به تشریح جزئیات چهاردهمین جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی مؤسسه تبیان پرداخت و گفت: رویدادی را آغاز می‌کنیم که مهم‌ترین پروژه نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی است. متأسفانه در کشور ما، نوجوانان بیشتر با کودکان یکسان تلقی می‌شوند و به نوجوانان به عنوان گروهی که ظرفیت کنشگری دارند، توجه نشده است.

«مسئله‌ات رو حل کن!»

وی عنوان «مسئله‌ات رو حل کن!» را شعار امسال جشنواره تبیان معرفی و اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با پیدا کردن و حل مسائل خودشان، مسائل خانواده و حتی جهان را حل کنند، البته اگر به نوجوانان بها دهیم تا به توانمندی‌های خود تکیه کنند.

حق‌پناه ادامه داد: در آخرین دوره این جشنواره هفت هزار دانش‌آموز در هزار و 740 گروه شرکت کردند و پیش‌بینی ما حضور حدود 10 هزار دانش‌آموز در دوره جدید این جشنواره است. البته امسال تمامی فرایندهای جشنواره در فضای مجازی شکل می‌گیرد و مربیان با درسنامه‌های رایگان در شبکه تبیان دانش‌آموزان را راهنمایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزی به محتوای آموزشی و مربی برای حل مسائل خود دسترسی ندارد، تبیان در کنار او خواهد بود و با ارائه رایگان محتوای آموزشی او را در روند حل مسئله کمک خواهد کرد.

جشنواره امسال مسئله‌محور است

مدیر مرکز ترنج مؤسسه تبیان با تأکید بر اینکه جشنواره امسال مسئله محور است، گفت: امسال جشنواره را در دو بخش رویش و مسابقات چالشی برگزار می‌کنیم که در اجرای بخش رویش مؤسسه برهان به ما کمک می‌کند. در این بخش دانش‌آموزان در گروه‌های یک تا شش نفره مسئله را شناسایی و به کمک مربیان راه‌حل مسئله را پیدا و اجرا می‌کنند و ما فقط در فرایند اجرا به آنها کمک می‌کنیم. یعنی این خود دانش‌آموزان هستند که باید مسئله را بیابند.  

وی در خصوص بخش مسابقات چالشی گفت: تفاوت این بخش در دوره جدید جشنواره این است که به صورت فرایند اجرا می‌شود نه نقطه محور و بچه‌ها درگیر چالشی می‌شوند یا محصولی را می‌سازند که مبتنی بر مسائل و چالش‌های کشور است. در این بخش مسائل به دانش آموزان ارائه می‌شود و آنها باید راه‌حل را پیدا کنند.

مسابقه تشخیص اخبار جعلی از حقیقی

حق‌پناه تشخیص اخبار جعلی از حقیقی و سواد رسانه‌ای را به عنوان بخش‌های جدید جشنواره امسال برشمرد و ابراز کرد: در برنامه‌نویسی نیز مسابقه ACM را خواهیم داشت تا دانش آموزان متکی بر مسائل واقعی فضای مجازی مشکلات را حل کنند.

وی از عضویت شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی پروژه‌های دانش‌آموزی مؤسسه تبیان در باشگاه نوآوری دانش‌آموزی خبر داد و گفت: جشنواره امسال پایان کار نیست، بلکه آغاز ورود دانش‌آموزان به باشگاه و تداوم فعالیت‌های آنهاست که به کمک حامیان و سرمایه‌گذاران، مسائل سازمان‌‌ها و مؤسسات فعال در کشور را حل می‌کنند و بر سه رکن دانش‌‌آموز، معلمان به عنوان منتور و مدارس تکیه دارد.

آغاز ثبت‌نام اولیه جشنواره از فردا

مدیر مرکز ترنج مؤسسه تبیان از آغاز ثبت‌نام اولیه این جشنواره از فردا،19 آبان‌ماه، خبر داد و اظهار کرد: رویداد مقدماتی جشنواره 28 آذرماه، همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود که در این روز کارگاه‌های حل مسئله را برگزار می‌کنیم. در بخش مسابقه نیز مسابقات مقدماتی چالش‌ها را خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: رویداد نهایی جشنواره نیز 27 و 28 فروردین‌ 99 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات می‌توانند با سه شماره؛ 81202311، 81202428 و 81202105 تماس بگیرند. اکانت جشنواره نیز در همه شبکه‌‌های اجتماعی tebyanstudent است و از امروز فرایند اطلاع‌رسانی در این شبکه‌‌ها آغاز شد.

انتهای پیام
captcha