کارگران در مناطق زلزله‌زده از حمایت مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند
کد خبر: 3855601
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون خبر داد:

کارگران در مناطق زلزله‌زده از حمایت مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند

گروه جامعه ــ‌ مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: تمام کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان از حادثه زلزله آذربایجان شرقی، اعلام کرد: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده‌اند به صور شبانه‌روزی، نسبت به ارائه خدمات مرتبط به حادثه دیدگان از زلزله در میانه و سراب اقدام کنند. 

یاوری اظهار کرد: تمام کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

یاوری گفت: مطابق تبصره دو ماده دو قانون بیمه بیکاری بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله از کار بیکار می‌شوند با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت پرداخت مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

یاوری گفت: کارگران حادثه‌دیده از زلزله در آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف ماده شش قانون از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند. تمام کارکنان در تمامی زیر مجموعه‌ها ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذر بایجان شرقی به ویژه در میانه و سراب به سرعت و با دقت و خارج از روال عادی اداری، درخواست کارگران را در سریع‌ترین زمان ممکن پذیرش و اقدام لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران به‌عمل می‌آورند.

انتهای پیام
captcha