«تذکرة المتقین» آیت‌الله بهاری همدانی چاپ دومی شد
کد خبر: 3855190
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

«تذکرة المتقین» آیت‌الله بهاری همدانی چاپ دومی شد

گروه ادب ــ کتاب «تذکرة المتقین» آیت‌الله شیخ محمد بهاری همدانی به همت انتشارات کتابستان معرفت به چاپ دوم رسید.

«تذکرة المتقین» آیت الله بهاری همدانی چاپ دومی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «تذکرة المتقين» از بهترين کتاب‌های عرفان عملی در زبان فارسی است و در معرفی عمق و شيوه روش عرفانی مرحوم ملاحسينقلی همدانی و شاگردانش ‌ـ که شهيد مطهری اين روش را برترين می‌داند ـ یکی از آثار مهم موجود است. در اين کتاب گوهرهای درخشنده‌ای ديده می‌شود که گاه در هيچ کتاب ديگری نيست و بايد چنين باشد، زیرا عارفانی همانند ملاحسينقلی همدانی، شيخ محمد بهاری و سيد احمد کربلایی از نوابغ عارفان شيعی بوده که فقه اصغر و اکبر را با هم دارا هستند.

در مقدمه کتاب آمده است؛ مطالب کتاب شامل آداب سلوک، نوشته عالم عارف مرحوم آیت‌الله بهاری همدانی به ضمیمه چندین نامه و دستورالعمل از آن عالم ربانی همراه حواشی عالم بصیر، مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی(نخودکی) است، نوشته‌هایی از عالم و عارف جلیل‌القدر، آیت‌الله سیداحمد کربلایی، نوشته‌هایی از عارف سترگ آیت‌الله ملاحسینقلی همدانی و مکتوباتی از مرد وادی علم و عرفان، مولا محمد بیدآبادی(ره) است که گویا قلم خالص این رادمردان الهی بر لوح دل نقش می‌زند و کلامشان بر جان می‌نشیند.

مقام معظم رهبری درباره مؤلف و کتاب بیان می‌کنند: «مرحوم آقا شیخ محمد بهاری(ره) شخصیت خیلی برجسته‌ای است. ایشان هم فقیه بزرگی هستند و هم عارفند. ایشان منشأ برکات زیادی بوده است. تذکرةالمتقین کتاب خوبی بود. اگر عرفان‌های صحیح و ناب همچون عرفان شیخ بهاری به خوبی تبیین و معرفی شود، دیگر جوانان دنبال عرفان‌های دروغین نخواهند بود».

یادآور می‌شود؛ کتاب «تذکرة المتقین» به تحقیق مسعود انصاری و به همت انتشارات کتابستان معرفت به چاپ دوم رسیده است.

انتهای پیام
captcha