ثبت‌نام هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی آغاز شد
کد خبر: 3853739
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

ثبت‌نام هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی آغاز شد

گروه فناوری اطلاعات ــ هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با عنوان «جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی» فراخوان داد.

به گزارش ایکنا؛ هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با عنوان «جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی» به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ۲۶ بهمن‌ماه، برگزار می‌شود.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل برگزار می‌شود.

اهداف این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه‌های دینی و اهل‌بیت‌(ع) به‌ویژه امام رضا‌(ع) درجامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولید‌کنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

منابع و موضوعات در این جشنواره نیز شامل بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، احادیث اهل‌بیت‌(ع) به ویژه امام رضا‌(ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحب‌نظران، اندیشمندان وهنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.

ارزش‌های اخلاقی همچون صداقت، امانتدار، کرامت انسان‌ها، حفظ آبروی افراد، رزق حلال و ضد ارزش‌های اخلاقی مانند دروغ، خیانت در امانت، تهمت و افترا و حرام‌خواری موضوعات این جشنواره هستند. همچنین ارزش‌های اجتماعی شامل روابط اجتماعی، خانوادگی، روابط با گروه دوستان، وقف، کار و تولید، مسئولیت‌پذیری و محیط زیست از دیگر موضوعات این جشنواره اعلام شده است.

آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پر مخاطب فرهنگی، هنری و رسانه‌ای باید همراه با هشتگ‌های «#امام_رضا و #امام_رئوف» باشند و محتوا‌های قابل پذیرش در این جشنواره شامل عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی‌(انیمیشن) و موشن گرافیک است که براساس کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان و دیدگاه آن‌ها و غنای محتوایی ارزیابی خواهند شد.

علاقه‌مندان باید آثاری را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات مرتبط با خود منتشر کرده‌اند از طریق مراجعه به هر یک از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با هشتگ #‌امام_رضا و # امام_رئوف منتشر کنند.
 
جوایز این جشنواره نیز در بخش عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافیک به رتبه اول تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال وجه نقد، رتبه دوم لوح تقدیر به همراه ۱۲ میلیون ریال وجه نقد و به مقام سوم این جشنواره هم لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود. جوایز بخش ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی (انیمیشن) و موشن گرافیک نیز به مقام اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۳۵ میلیون ریال وجه نقد، به مقام دوم لوح تقدیر، ۲۵ میلیون ریال وجه نقد و مقام سوم لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود. جایزه ویژه هیئت داوران نیز به بهترین اثر برگزیده جشنواره اهدا می‌شود که شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال وجه نقد است.

گفتنی است برای برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف جوایز مادی و لوح‌های تقدیری در نظر گرفته خواهد شد و متقاضیان شرکت در این جشنواره تا اول بهمن فرصت دارند تا ثبت نام شان را تکمیل کنند. ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود. با توجه به اینکه علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های یادشده، انتشار آثار در اینستاگرام نیز مورد توجه و دارای امتیاز است، لازم است شرکت‌کنندگان پس از انتشار اثر در یکی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های یادشده و ثبت‌نام در سایت جشنواره، چنانچه آثار خود را در اینستاگرام منتشر کرده‌اند، لینک صفحه اینستاگرام خود را نیز در سایت جشنواره ثبت کنند.
انتهای پیام
captcha