پرونده ویژه رهبر شیعیان نیجریه در تازه‌ترین چاپ «فکه»
کد خبر: 3853448
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

پرونده ویژه رهبر شیعیان نیجریه در تازه‌ترین چاپ «فکه»

گروه جهاد و حماسه ــ تازه‌ترین ماهنامه «فکه» با پرونده ویژه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، منتشر شد.

پرونده ویژه رهبر شیعیان نیجریه در تازه‌ترین چاپ «فکه»به گزارش خبرنگار ایکنا؛ صد و نود و هشتمین شماره ماهنامه «فکه» با طرح جلدی از شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، منتشر شده است. تازه‌ترین چاپ این ماهنامه به عناوینی مانند راز ماندگار ایستادگی، جای خالی اربعین در گینس، نقشه راه، یمن در نقطه عطف، اسنادی که خائنان را فراری داد، حماسه ظهر جمعه، تکرار یعقوب شبی و هزار شب، کتابنامه، مروری بر اخبار و رویداد‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس و حمیدیه؛ آخرین سنگر به سوی اهواز اختصاص یافته است. 

در پرونده ویژه نیز به شیخ ابراهیم زکزاکی پرداخته و در آن به عناوینی مانند جون خادم الحسین، رهبر شیعیان نیجریه چه کسی است، شیخ سید، حسین ما هنوز زنده است و شیعیان نیجریه معنای انتظار را می‌دانند برمی‌خوریم.

در بخشی از این نشریه مطلبی با عنوان شیخ چگونه شیعه شد، می‌خوانیم: ابراهیم زکزاکی هنگام تحصیل در دانشگاه احمد بلو شهر زاریا، مدتی در انجمن اسلامی سوره نیجریه فعالیت می‌کرد. سپس به سمت دبیرکلی و همزمان برای معاونت امور بین الملل انتخاب شد. آن زمان انقلاب ایران در حال وقوع بود. شیخ به ایران سفر کرد و با امام خمینی(ره) ملاقات کرد. عده‌ای بر این باورند که شیخ ۲ سال قبل در پاریس برای اولین بار امام را ملاقات کرده بودند. این سفر مقدمه‌ای شد برای گرایش زکزاکی به تشیع. خودش در این باره می‌گوید: قبل از آمدن به ایران به عنوان یک مسلمان به فعالیت‌هایی مشغول بودم و آرزو داشتم کشور اسلامی داشته باشم و بتوانم کنترل کشور خود را به دست بگیرم. چون حکومت ما کمونیستی بود؛ اما بعد از اینکه از ایران دیدن کردم، تمام دیدگاه‌هایم تغییر کرد. ما به یک الگوی ایرانی و تعلیمات امام خمینی(ره) احتیاج داشتیم. الحمدلله در دهه هشتاد جنبش اسلامی در نیجریه آغاز شد و این جنبش از انجمن اسلامی سوره جدا شده بود و آن‌ها وظیفه داشتند انجمن را به سوی جهان اسلام سوق دهند.

حسن شجاعی‌فر، نماینده شیخ زکزاکی در ایران می‌گوید: شیخ زکزاکی در واقع سید است، اما در نیجریه به همه علمای دینی، چه سید و چه غیر سید شیخ می‌گویند. همچنین، چون گروه‌هایی مثل بوکوحرام از عمامه سیاه استفاده می‌کنند، عمامه سیاه معنای خوبی ندارد. شیخ مسلمانان اهل سنت را از خود جدا نکرد و با مسیحیان و حتی افراد بی‌دین نیجریه هم رابطه برقرار کرد. طوری که در جریان حمله به حسینیه بقیةالله(عج) رازیا تعدادی زیادی از همین طیف افراد کشته شدند.

وی درباره ماجرای کشتار دوم زاریا می‌افزاید: در این واقعه نزدیک به هزار نفر شهید و حدود سیصد، چهارصد نفر زنده به گور می‌شوند. بعد از این که این اتفاقات تمام می‌شود، با آرپی‌چی به خانه شیخ زکزاکی و سراغ خانواده‌اش می‌روند. سهیلا دختر شیخ که اکنون در مالزی است، آن شب در خانه بود. طبق روایت او که نزدیک به ۷۰ صفحه است، کربلای کوچکی در آن خانه رخ داده. خواهر شیخ را در اتاق آتش زدند و سه فرزند دیگر شیخ را هم در همان جا به شهادت رساندند. هنگامی که فرزندانش در مقابل شیخ زکزاکی شهید می‌شدند عکس‌العمل خاصی از او دیده نمی‌شد. نظامیان فکر می‌کردند که کار شیخ و همسرش تمام شده، اما این طور نبود.

در «جای خالی اربعین در گینس» آمده است: بعد از سقوط رژیم بعث زیارت اربعین در عراق هر سال پرشورتر برگزار می‌شود. آنقدر که مراسم اربعین پرشورترین اجتماع بشری شده است. طبق مستندات و آمار، چنین اجتماعی در جهان بی‌سابقه است. با این همه هنوز مجامع شیعه نتوانسته‌اند مراسم اربعین را در گینس ثبت کنند.

تازه‌ترین ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» به قیمت ۱۲ هزار تومان روی گیشه فروش روزنامه و نشریات در دسترس علاقه‌مندان است. 

انتهای پیام
captcha