اجرای 180 میلیون تومان از محل نیات واقفین برای مراسمات عزاداری و کمک به نیازمندان در زیرکوه
کد خبر: 3850802
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

اجرای 180 میلیون تومان از محل نیات واقفین برای مراسمات عزاداری و کمک به نیازمندان در زیرکوه

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه گفت: طی شش ماهه نخست امسال 180 میلیون تومان از محل نیات واقفین برای عزاداری، کمک به نیازمندان و مساجد اجرا شده است.

اجرای 180 میلیون تومان از محل نیات واقفین برای مراسمات عزاداری و کمک به نیازمندان در زیرکوهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی رمضان پور، امروز 26 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری پنج وقف جدید در شهرستان زیرکوه به ثبت رسیده است.

وی گفت: این وقف‌ها شامل یک ساعت آب و اراضی باغ زرشک حاج علی اکبر شبستری در روستای افین، یک قطعه زمین به مساحت 2 هزار مترمربع علی توکلی نسب روستای بمرود، یک قطعه زمین دارای درخت زرشک روستای پیشبر، یک ساعت و نیم آب اراضی علی ضیایی پور روستای جیمآباد، یک ساعت آب اراضی در روستای شیرگ بوده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه افزود: تاکنون نیز پروژه سنگ کاری تربت خانه امامزاده سعدالله موسی الکاظم(ع) روستای شاهرخت به اتمام رسیده و احداث 10 سوئیت برای رفاه حال مسافران و زائران در بقعه متبرکه شهدای مسجد نور روستای پیشبر دست اقدام است.

رمضان پور با بیان اینکه فنداسیون بقعه عبدالقادر در روستای شوشک تکمیل شده است، تصریح کرد: ساخت و گسترش زائرسرای و حسینیه امامزاده داوود(ع) کلاته مزار شهرستان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در رشتههای حفظ، ترتیل، قرائت و دعاخوانی در زیرکوه برگزار و افراد برتر به مرحله استانی راه یافتند ادامه داد: آرامش بهاری، ضیافت الهی و نشاط معنوی از جمله طرحهایی بوده که با استقبال مردم در شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه خاطرنشان کرد: همچنین طی شش ماهه نخست امسال 180 میلیون تومان از محل نیات واقفین برای عزاداری، کمک به نیازمندان و مساجد اجرا شده است.

رمضان پور یادآور شد: وقف یکی از سنتهای حسنه است که مربوط به تمام ادیان بوده و ائمه اطهار(ع) و پیامبران نیز صاحب وقف بودند.

انتهای پیام
captcha