انتصاب اعضای هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3850552
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

انتصاب اعضای هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر انتصاب اعضای هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با حکم حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صفحات معارفی امروز رسانه‌ها، بیش از هر خبر دیگری تکرار شده است.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 24 مهر تحت‌الشعاع انتصاب اعضای هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 10 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «اشک‌های عکاس انگلیسی در حرم امام حسین(ع) / اربعین برای من شروعی دوباره بود +عکس و فیلم»، «تولیت آستان قدس رضوی: اربعین ‌تمدنی جدید به‌وجود آورد‌ / برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران ‌دهه پایانی صفر»،‌ «اذان را با صدای سینا سرلک بشنوید + صوت»، «دلنوشته| اربعین راه نجات انسان برای بشر غرق در نفسانیات است»، «دلنوشته اربعین| «تا چند روز دیگر پیر پاک‌سرشت روشندل قدم به خاک کربلا می‌گذارد...»»، «نائب الشهید به‌روایت آیت‌الله مصباح یزدی + فیلم»،‌ «اربعین از وقایع مهم آخرالزمانی و الگوی نظام آینده جهان است»، «اربعین آیه الهی و زبان سخن خدا با انسان‌هاست»، «درس اربعین از منظر مقام معظم رهبری+پوستر» و «سبک زندگی اربعینی| خصلتی که برترین خوبان عالم در راه آن کوشیدند» هستند.

خبر «اربعین از وقایع مهم آخرالزمانی و الگوی نظام آینده جهان است» مربوط به مصاحبه تسنیم با آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی پژوهشگر و استاد حوزه است که در بخش‌هایی از آن آمده است: راهپیمایی اربعین بدون تردید یکی از وقایع مهم آخرالزمانی است، چون اتفاقاتی که در ایام اربعین رخ می‌دهد عجیب و شگفت‌انگیز است.

این استاد حوزه با بیان مطلب فوق تصریح کرده است: جریان اربعین به‌عنوان واقعه آخرالزمانی، متصل به جریان بزرگ‌تری در آینده است، بدون اینکه بخواهیم زمانی را برای آن مشخص کنیم اما شواهد و قرائن نشان از این دارد که راهپیمایی اربعین دعوت جهانی برای آینده پیش‌ِروست. زائران امام‌حسین علیه‌السلام در قالب راهپیمایی اربعین به دیدار خدا می‌روند، چراکه امام صادق علیه‌السلام فرمود «مَن زارَ قَبرَ أبی‌عَبدِاللّهِ علیه‌السلام بِشَطِّ‌ الفُراتِ كَمَن زارَ اللّهَ فَوقَ عَرشِهِ». انسان‌ها با زیارت سیدالشهداء علیه‌السلام وجه‌الله را زیارت و توحید و ایمان را به‌معنای واقعی در این مسیر تجربه می‌کنند.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «اعضای هیأت امنا سازمان دارالقرآن الکریم منصوب شدند» و‌ «جدیدترین اثر گروه «محمد رسول‌الله» به مناسبت اربعین منتشر شد+ فیلم» هستند. 

در بخش‌هایی از خبر «اعضای هیأت امنا سازمان دارالقرآن الکریم منصوب شدند» آمده است حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور احکامی جداگانه حضرات آیات و حجج اسلام عابدینی، حاجی ابوالقاسم، دسمی، محمدی، حسینی، قاسمیان، اخوان و آقایان، سلیمی، موسوی بلده، قره‌شیخ‌لو، اسدی، صالحی و هم‌چنین خانم حاجی عبدالباقی را به‌ عنوان اعضای هیأت امناء سازمان دارالقرآن الکریم برای یک دوره جدید منصوب کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در احکام اعضای جدید، ضمن تأکید بر نگاه کلان به هدف کلی توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و تعالیم انسان‌ساز اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به‌ عنوان محور اندیشه و عمل امت اسلامی، اهتمام این مسئولان را در راستای تحقق اهداف بنیادینی همچون: گسترش و تعمیق گفتمان تربیت قرآن‌محور در گام دوم انقلاب با افزایش انس آحاد جامعه با کلام خالق و بهره‌مندی از آموزه‌های فرهنگ ثقلین مبارکین در جهت نهادینه ساختن ارزش‌های وحیانی در فرهنگ عمومی در عین بهره‌گیری جدی از راهبرد مردمی‌کردن تبلیغ برای ایفای نقش سازنده و مؤثر در بنای تمدن نوین اسلامی، اهتمام به حمایت از طرح‌های فراگیر، متقن، قرآن‌بنیان و برخوردار از ابتکار و جذابیت و روزآمدی و تلاش در رصد و پایش روندهای سازمانی و مدیریتی سرآمد و با کیفیت به‌ منظور وصول به اهداف کلان قرآنی، ارتقاء کیفیت فعالیت‌های قرآنی سازمان و تلاش مضاعف در جهت غنی‌سازی و ایجاد وحدت رویه اصولی در اداره امور قرآنی کشور به موازات توسعه کمی آن و تبیین، تدوین، نشر و ترویج اصول و ارزش‌های دینی و قرآنی در جامعه به‌ منظور حفظ، پاسداشت و تقویت دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستارشد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «اعضای هیئت امناء سازمان دارالقرآن الکریم منصوب شدند»،‌ «بررسی جریان شناسی فکری اسلام معاصر»‌، «موکب حسینی برای نوگلان جامانده»، «ورود بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی به ایران» و «پخش یک نمایش عاشورایی همزمان از رادیو و تلویزیون» هستند.

خبر «ورود بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی به ایران» مربوط به توضیحات سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج در مورد وضعیت بازگشت زائران کربلا به کشور است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در این مرزهای ۶ گانه با برپایی موکب، به پذیرایی و استقبال از این زائران حسینی می‌پردازند و سپس آنان را به سمت مرزهای خروجی کشورمان جهت حضور در کربلای معلی، هدایت می‌کنند و در مرزهای خروجی کشورمان هم ستاد استقبال از زائران غیرایرانی تشکیل شده است و از این زوار حسینی پذیرایی و استقبال می‌کند و موقع بازگشت زائران اربعین حسینی از خاک عراق به ایران، مجددا این زوار حسینی مورد استقبال این ستادهای مردمی قرار خواهند گرفت.

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج در ادامه تأکید کرد: تا به امروز بیش از ۱۷۰ هزار زائر اربعین حسینی غیرایرانی از کشورهای دوست و همسایه از شش مرز زمینی وارد خاک کشورمان شده اند و سپس راهی کربلا شده اند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را با عنوان «امروز اسلام مرزهای فکری و قومی ملت‌های جهان را درنوریده است» منتشر کرده است.

این خبر مربوط به سخنان حجت الاسلام محمدحسین مختاری در سمینار بین‌المللی اسلام معاصر است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: تفکرات حاکم بر اسلام معاصر را به طور کلی می توان در ۵ قالب سلفیسم خرد ستیز، احیاگری دینی غرب ستیز، پروتستانتیسم دین زدا و دین پیرا و همچنین جریان تمدن ساز به رهبری امام خمینی رحمة الله به عنوان یگانه معمار قرن بیستم تقسیم نمود. این تفکرات دارای مختصات فکری مشابه و گاه به شدت متعارض هستند که همین امر لزوم بحث و تحقیق پیرامون این تفکرات و مکاتب را دوچندان ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آن‌ها عبارت از «حال و هوای زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین + تصاویر»، «بهترین خیرخواهی خداوند برای بندگانش چیست؟»،‌ «مداح معروف و بازیکن فوتبال از کدام شهید در پیاده‌روی اربعین یاد می‌کنند؟ + فیلم»، « برگزاری عزاداری اربعین سالار شهیدان از سوی حزب موتلفه اسلامی»، و «گلچین مداحی ویژه پیاده‌روی اربعین ۹۸ با نوای مداحان اهل بیت (ع) + دانلود» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «اعضای هیئت امناء سازمان دارالقرآن الکریم منصوب شدند» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا ساعت 14 امروز خبری را منتشر نکرده است.

میزان

«اربعین حسینی یک پدیده تمدنی است/ برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران در دهه پایانی صفر» و «پیام «حب الحسین یجمعنا» و «حب الحسین هویتنا» لرزه به اندام دشمن در پیاده روی اربعین می‌اندازد/شور و شعور حسینی موجب اشتیاق مردم در مسیر می‌شود» نیز عنوان دو خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha