خدمت در ناجا از برکات قرآن/نسل امروز تشنه مفاهیم قرآن است
کد خبر: 3848589
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
قاری ناجا در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با ایکنا:

خدمت در ناجا از برکات قرآن/نسل امروز تشنه مفاهیم قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری برجسته ناجا خدمت در این نهاد و همچنین عزت و موفقیتش در زندگی اجتماعی را به لطف قرآن و فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: جامعه و نسل جوان ما امروز تشنه مفاهیم قرآنی بوده که این رسالت و دغدغه فعالان قرآنی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، اسماعیل وفایی 42 ساله فارغ التحصیل کارشناسی حقوق، از قاریان برجسته ناجا است که چند دوره متوالی در مسابقات قرآنی این نهاد موفق به کسب مقام‌های برتر کشوری و استانی شده و امسال هم در مسابقات قرآن سراسری ناجا حائز مقام دوم بخش قرائت شد، وی با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در ناجا هم اینک به عنوان سرگرد در بخش هسته گزینش فرماندهی انتظامی استان گیلان مشغول به خدمت است. وی دارای یک فرزند 10 ساله است که توفیقات زندگی اجتماعی، انتخاب همسر و فرزند صالح را از برکات قرآن عنوان می‌کند. در ادامه گفت‌وگو با این پلیس قرآنی را می‌خوانید.

سرگرد اسماعیل وفایی، قاری برجسته ناجا در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص چگونگی فراگیری قرآن، اظهار کرد: در سن 12 سالگی از دوران راهنمایی توفیق یافتم در جلسات قرآنی مسجد صاحب الزمان(عج) محله شهیدرجایی رشت که با حضور اساتیدی نظیر ابراهیم حق پرست، حاج محمود لطفی‌نیا، سیدرضا اسماعیلیان، حجت‌الاسلام حسن‌خواه، غلامعلی مهدی‌پور برگزار می‌شد، شرکت کنم.

خدمت در ناجا از برکات قرآن/نسل امروز تشنه مفاهیم قرآن است

وی در پاسخ به این سوال که سبک کدام قاری مصری را دنبال می‌کنید؟ افزود: از ابتدا تا سال ۸۵ به سبک استاد عبدالباسط قرائت می‌کردم، سپس با نظر اساتید تلاوت ترکیبی را دنبال کردم، در حال حاضر هم به سبک تلاوت استاد شحات قرائت می‌کنم.

این پلیس قرآنی با بیان اینکه در حال حاضر هم دو جلسه در هفته از کلاس‌های استاد سیدرضا اسماعیلیان بهره مند می‌شوم، در خصوص تاثیرات قرآن بر زندگی شخصی‌اش گفت: به سبب بهره مندی از مفاهیم قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی از آرامش نسبی برخوردارم و پرتو آیات قرآن در اخلاق، گفتار، رفتار، منزلت اجتماعی و معنویتم منعکس شده است.

وفایی در پاسخ به این سوال «با توجه به اینکه در سن پایین قرائت قرآن را آغاز کردید آیا خاطره‌ای از اولین قرائت‌تان دارید؟»، تصریح کرد: 12 ساله بودم که نخستین بار در مسجد نزد حاج زکریا فدایی، یکی از بازاریان متدین رشت و همچنین رضا خوش‌خلقت، فرمانده وقت پایگاه شهیدهادی خوش خلقت کردم و این بزرگواران خیلی مرا تشویق و راهنمایی کردند که همواره قدردان‌شان هستم، الان هم به لطف حاج آقا فدایی که عضو هیات امنا مسجد هستند، روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان محله شهید رجایی تدریس قرآن ویژه نوجوانان را برعهده دارم.

خدمت در ناجا از برکات قرآن/نسل امروز تشنه مفاهیم قرآن است

وی با اشاره به نقش مسجد و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی در پرورش و تقویت روحیه قرآن آموزی، بیان کرد: خانواده‌ها به فضای بسیار معنوی مساجد اعتماد کنند و با هدایت و حمایت فرزندان از حضور در مساجد، اخلاق و رفتار قرآنی را در آنان پرورش دهند.

این قاری برجسته ناجا نقش خانواده را در حمایت و تشویق فرزندان را موثر دانست و تصریح کرد: در خانواده‌ای کشاورز و متدین بزرگ شدم، پدرم همواره به نماز اول وقت تقید و تاکید دارند که از مشوقان اصلی من در این مسیر هستند و همواره سعی کردم از ایشان الگو برداری کنم.

وفایی در پاسخ به این سوال که «غیر از شما فرد قرآنی دیگری در خانواده هست؟»، خاطرنشان کرد: خواهر بزرگترم در جلسات خانگی قرآن موفق به حفظ تعدادی از سوره‌ها شده و همچنان مشتاقانه حفظ سور‌ه‌های قرآن را دنبال می‌کند، علاوه بر ایشان دخترم نیز نزد استاد فرهاد فلاح‌پور حفظ قرآن را آغاز کرده و در حال حاضر هم موفق به حفظ یک جزء از قرآن شده است.

خدمت در ناجا از برکات قرآن/نسل امروز تشنه مفاهیم قرآن است

وی در پاسخ به اینکه «کدام آیه از قرآن در مواقع خاص باعث آرامش‌تان می‌شود؟» گفت: به استناد فرمایش پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت علی(ع) زمانی که در بستر بیماری بود، فرمودند" ای علی(ع) هرگاه به گرفتاری دچار شدی سوره حمد را بخوان" همواره تلاوت این سوره باعث آرامش قلبی‌ام می‌شود.

این پلیس قرآنی خدمت در ناجا و همچنین عزت و موفقیتش در زندگی اجتماعی را به لطف قرآن و فعالیت‌های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: همواره اگر مسئولیتی بر عهده‌ام نهاده شده به اعتبار و لطف قرآن است لذا به عنوان فعال قرآنی مسئولیت سنگینی بر دوشم هست که باید در عمل و گفتارم مراقب باشم.

وفایی در پاسخ به این سوال که «چقدر در حین خدمت از مفاهیم قرآنی بهره‌مند می‌شوید؟» گفت: با توجه اینکه یکی از مراحل جذب و استخدام در ناجا، آشنایی با مفاهیم قرآنی است در این راستا همواره تلاش می‌کنم جوانان را علاوه بر تلاوت، به تعمق در مفاهیم پر برکت قرآن تشویق و هدایت کنم و برای آنان از معجزات قرآن در عصر امروز تعریف می‌کنم و یکی از روش‌های تاثیرگذار می‌باشد.

خدمت در ناجا از برکات قرآن/نسل امروز تشنه مفاهیم قرآن است

این پلیس قرآنی با بیان اینکه جامعه و نسل جوان ما امروز تشنه مفاهیم قرآنی بوده که این رسالت و دغدغه فعالان قرآنی است، با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: برخی مواقع متاسفانه کتاب خدا در مناسک و مناسبت‌ها مهجور واقع می‌شود براین اساس می‌طلبد نسل نوجوان و جوان ما اطلاعات و آگاهی بیشتری از مفاهیم این کتاب ارزشمند داشته باشند که بستر آن باید در آموزش و پرورش بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا حسني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۹:۵۶
0
0
با سلام و عرض ادب دارم خدمت همکلاسي گلم جناب سرگرد اسماعيل با وفا و عزيز....
خداوند را شاکرم که در مسيري قرار گرفتي که هميشه روشنايي و سربلندي ايران عزيز را در پيش داشته و افتخاري براي بچه هاي ايران زمين مخصوصا مرکز اموزش بوديده ايد...خدايا تو کن سرانجام کار تو خشنود باشي و ما رستگار...ارادت خالصانه بنده را پذيرا باشيد...
دکتر محمدرضا حسني
captcha