قانونمندی، شرط اول مجریان برگزاری انتخابات است
کد خبر: 3847972
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

قانونمندی، شرط اول مجریان برگزاری انتخابات است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور پیش‌بینی شده است، گفت: شرط اول مجریان برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در اسفندماه جاری قانونمندی و رعایت اصلی بی‌طرفی خواهد بود.

قانونمندی و رعایت اصل بی طرفی، شرط اول مجریان برگزاری انتخابات است
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور امروز، 15 مهر‌ماه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی انتخابات ما را موظف می‌کند بندهای قانونی را به خوبی رعایت و اجرا کنیم، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین در مرحله احراز هویت، اخذ رأی و شمارش آرا نیز از موارد تأکید شده این سیاست‌هاست که سعی داریم با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم انتخابات را به‌صورت مکانیزه یا نیمه مکانیزه برگزار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه سرعت، دقت و سلامت و حراست از آرای مردم از وظایف اصلی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است، گفت: قانون بی‌طرفی در انتخابات را باید همه اصل قرار دهیم و برای برگزاری یک انتخابات سالم و ایجاد یک فضای رقابتی، با نشاط و ایمن تلاش کنیم.
 
معاون وزیر کشور بر ارائه آموزش‌های لازم به دست‌اندرکاران انتخابات تأکید کرد و گفت: تاکنون پنج دوره آموزشی برگزار شده و همه استان‌ها حضور فعال داشته‌اند؛ چرا که این آموزش‌ها به شکل گسترده و با دقت خاصی ارائه شده است.
 
وی شمار شعب اخذ رأی در سراسر کشور را ۵۵ هزار شعبه ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم انتخابات مجلس شورای اسلامی با دقت نظر و فضای امنی در یک رقابت سالم برگزار شود.
 
عرف به تخلف انتخاباتی خرید و فروش رأی اشاره و تأکید کرد: باید نسبت به منابع مالی کاندیداها با حساسیت و دقت بیشتری توجه شود و فرمانداران پیگیر این مسائل باشند و اجازه ندهند این قبیل شائبه‌ها سلامت انتخابات را خدشه‌دار کند.
انتهای پیام
captcha