تعامل دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی منجر به امنیت پایدار در جامعه می‌شود
کد خبر: 3845648
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

تعامل دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی منجر به امنیت پایدار در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تعامل مؤثر و سازنده دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی منجر به تأمین امنیت پایدار در سطح جامعه خواهد شد و خوشبختانه هم اکنون در استان کردستان امنیت در حد اعلا است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان دیروز، ششم مهرماه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کامیاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل شهدای مظلوم و سرافراز این مرز و بوم است و فرصتی ارزشمند برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
وی حجم ورودی پرونده‌ها در دادگستری استان را بالا دانست و افزود: مشکلات اجتماعی و شرایط اقتصادی دست به دست هم داده است تا این حجم بزرگ کار برای دستگاه قضایی به وجود آید و باید خود را برای مواجهه با سیل دعاوی و شکایات آماده کنیم و یکی از مشکلات مهم دستگاه قضایی استان کمبود شدید کارکنان قضایی و اداری است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان، جلب رضایتمندی مردم و اعتماد عمومی را اولویت اصلی دادگستری استان کردستان دانست و بیان کرد: تعامل مؤثر و سازنده دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی منجر به تأمین امنیت پایدار در سطح جامعه خواهد شد و خوشبختانه هم اکنون در استان کردستان امنیت در حد اعلا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تبعیت از سیاست کاهش جمعیت کیفری قوه قضاییه در استان اشاره و عنوان کرد: قضات باید تلاش کنند تا در جرایم غیرمهم که ضرورتی برای حبس وجود ندارد از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.
مترقب با تأکید بر ترویج فرهنگ شور و مشورت قبل از اقدام قضایی در دادگستری استان، اعلام کرد: آموزش و فرهنگ سازی در جامعه در خصوص نحوه صحیح طرح دعوی در دادگستری بسیار ضروری است و در جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش نیز شعباتی از شوراهای حل اختلاف استان به این امر اختصاص یافته است .
وی بر برخورد کریمانه و اخلاق حسنه با مردم و حفظ حقوق شهروندی در دادگستری تأکید کرد و افزود: قاضی باید نسبت به شاکی و متهم نگاه یکسان و مساوی داشته باشد .
رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: در بحث قانونگذاری مشکلات زیادی در زمینه معاملات زمین های قولنامه ای وجود دارد و در بسیاری از موارد اعتبار اسناد رسمی زیر سوال رفته است و سبب تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی شده که در این زمینه معاونت حقوقی قوه قضاییه پیگیر رفع این مشکل است و امیدواریم هرچه سریعتر برطرف شود .
همچنین در ابتدای این مراسم مسعود سعادت، رئیس سابق دادگستری کامیاران ضمن ارائه آماری از موجودی و مختومه پرونده‌ها در دوران ریاست خود از کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها در این شهرستان به 30 روز خبر داد.
یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم حکم انتصاب حسین محسن‌لو، به عنوان رئیس دادگستری شهرستان کامیاران از طرف ریاست قوه قضاییه به وی ابلاغ و از زحمات مسعود سعادت رئیس سابق دادگستری این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha