اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع کمبودها در زنجان
کد خبر: 3840372
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
حجت‌الاسلام رئیسی خبر داد:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع کمبودها در زنجان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع کمبود‌ها در زنجان خبر داد و گفت: باید در امر پیشگیری از ورود پرونده به دادگستری نیز کار‌های فرهنگی انجام شود.

اختصاص 300 میلیارد ریال برای رفع کمبودها در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه شب گذشته، 14 شهریورماه در نشست خبری در مورد اهداف و برنامه‌های سفر زنجان، بیان کرد: هفت هیئت از روز گذشته تاکنون وضعیت عملکرد دستگاه قضایی استان را بررسی کرده‌اند؛ همچنین بخش‌های دیگری نیز از قبیل زندان، اداره بازرسی، اداره ثبت اسناد و غیره مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه این بررسی‌ها و شنیدن سخنان نمایندگان علما، برگزیدگان و سایر اقشار جامعه در جلسه‌ای بیان و جمع‌بندی شد.
 
این مسئول با بیان اینکه حاصل بررسی‌های انجام شده در شورای عالی قضایی، جمع‌بندی شد و مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که برای رفع نواقص 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که بخشی از طریق قوه قضائیه و بخشی دیگر از استان پیگیری می‌شود تا با این مبالغ، برخی مشکلات موجود، حل شود. 
 
وی با اشاره به نتایج بررسی گروه‌های هفت‌گانه، افزود: در برخی بخش‌ها کمبود قاضی و کارمند وجود داشت که قرار شد به‌صورت جدی پیگیری شود؛ نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد با وجود متدین و فرهنگ‌مدار بودن مردم زنجان، آمار برخی جرایم بالا است و باید در رابطه با این آمارها کار جدی انجام شود و دستگاه‌هایی که در بخش آموزش و پیشگیری فعالیت دارد، باید فعالیت خود را افزایش داده و به این بخش‌ها معطوف کند. 
 
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر کاهش پرونده ورودی به دادگستری‌ها، افزود: کاهش ورودی پرونده به دادگستری کاری پیشگیرانه است و از همه بخش‌های فرهنگی و آموزشی درخواست داریم که در کاهش ورود پرونده به عدلیه کمک کنند.
 
وی در ادامه به موضوع زمین‌خواری در زنجان اشاره کرد و یادآور شد: چون این استان زمینه صنعتی، کشاورزی و گردشگری را دارد، طبیعتاً همین امر موجب جاذبه زیاد استان شده است اما هرگونه توسعه‌یافتگی باید طبق قوانین انجام شود و از تعرض به اراضی کشاورزی و منابع‌طبیعی باید پیشگیری شود. 
 
رئیسی در ادامه با اشاره به گزارش‌های رسیده از ساخت و سازهای غیرقانونی در استان، اظهار کرد: برخورد با این ساخت و سازها و اقدامات غیرقانونی از طرف هر شخص و یا سازمان و اداره‌ای که باشد، باید انجام شده و از دست‌درازی به این منابع پیشگیری شود. 
 
این مسئول با اشاره به موارد مطروحه در رابطه با بحث پسماند روی در زنجان، بیان کرد: از این موضوع زیست‌محیطی شهر زنجان نمی‌توان به راحتی عبور کرد، چون هرگونه توسعه نیازمند رعایت اصل محیط‌زیست است و موضوع پسماند باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. 
 
رئیس‌ قوه‌ قضائیه، از تشکیل کارگروهی برای موضوع زمین‌خواری با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد و اظهار کرد: برای حل این موضوع یک بازه زمانی یک ماهه تعیین شده که این مهم باید گزارش شده و تعیین تکلیف شود؛ چرا که اگر اقدامات متناسب این حوزه انجام نشود، موضوع به تدریج به فراموشی سپرده خواهد شد.
 
وی با اشاره به به‌روز بودن برخی از پرونده‌های دادگستری، گفت: این در حالی است که در برخی از بخش‌ها باید کار شود و طبق زمان‌بندی انجام شده طی چند ماه، امور این بخش‌ها هم باید به‌روز شده و این اقدامات به مردم گزارش شود.

انتقال زندان‌های مرکز شهر به خارج از شهر
 
رئیسی ادامه داد: موضوع دیگر، انتقال زندان‌های فعال در مراکز استان‌ها به خارج از شهر است که این امر در مورد زندان زنجان هم امکان‌پذیر است تا محل‌ها برای انجام اقدامات دیگر بازگشایی شده و انتقال این زندان‌ها به استان‌ها ابلاغ شود؛ به این صورت که محل مورد‌ نظر به مسئولان استانی و شهری واگذار و از محل این واگذاری، زندانی در خارج از شهر احداث شده تا زمینه آسایش زندانی‌ها و مردم فراهم شود و امیدواریم با همت مردم و مدیران و با مشارکت همه مردم شاهد اجرای عدالت باشیم. 
 
رئیس قوه قضائیه به دیگر دیدارهای انجام شده با اقشار مردم و شنیدن سخنان از جمله کارآفرینان و تولیدکنندگان و نیز کارگران روغن نباتی جهان اشاره کرد و گفت: این خصوصی‌سازی‌ها باید بازنگری شود و سخن کارآفرینان و تولیدکنندگان، نگرانی از بابت نوع خصوصی‌سازی‌ها بود و برخی خصوصی‌سازی‌ها در برخی مناطق منجر به رکود و توقف تولید هم شده است و این مهم هم باید پیگیری شود که این برنامه توسط استاندار و قوه قضائیه در مرکز انجام خواهد شد. 
 
این مسئول یادآور شد: مسائل و مشکلات مطرح شده از دستور کار خارج نمی‌شود و در نخستین شورای عالی قضایی، موضوع زنجان بررسی می‌شود و مسائل در آن جلسه مطرح و نتایج توسط رئیس‌کل دادگستری در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha