تشکل‌های مردم نهاد قرآنی در کشور مظلوم واقع شده‌اند
کد خبر: 3836128
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

تشکل‌های مردم نهاد قرآنی در کشور مظلوم واقع شده‌اند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی گفت: برخلاف تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف سمن‌های حوزه قرآنی و مذهبی مظلوم واقع شده و گاه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: مرتضی طلایی اظهار کرد: متاسفانه تشکیلات مردمی قرآن از منابع اعتباری و مادی برخوردار نیست به طوری که ۴۰۰۰ موسسه و ۱۰ هزار خانه قرآنی در روستاها فاقد یک ردیف اعتباری مستقل در بودجه کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که سایر بخش‌های فرهنگی و هنری در کشور از ردیف مستقل برخوردار هستند اما اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی از منابع اعتباری برخوردار نیستند در حالی که انتظار می‌رود شورای عالی توسعه قرآن بستری را فراهم کند تا منابع بیشتری به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی کشور باید از فعالیت‌های قرآنی حمایت جدی کنند که با توجه به یکپارچگی فعالیت‌های مردمی در حوزه قرآن باید از این به بعد ردیف اعتباری مستقل در نظر گرفته شده و ما بتوانیم برنامه‌های خود را در حوزه توسعه و ترویج قرآن انجام دهیم.

طلایی گفت: همین همایش دو روزه اردبیل که با حضور مدیران اتحادیه‌ها برگزار شد با کمترین هزینه و بدون حضور اعضا در هتل و صرف غذاهای تشریفاتی انجام شد در حالی که اگر همین همایش دو روزه را یکی از دستگاه‌های دولتی برگزار می‌کردند هزینه‌های میلیونی را به همراه داشت.

وی از دولتمردان خواست تا به همان اندازه که به سایر تشکل‌های مردم نهاد بها می‌دهند به سمن‌های حوزه قرآنی و مذهبی نیز بها دهند تا اقدامات آنها از سایه مظلومیت خارج شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی رویکرد اتحادیه مردمی قرآن را در کنار آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن توجه به مقوله تفسیر و تدبیر در آیات قرآن اعلام و اظهار کرد: هدف‌گیری ما رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن است تا بخشی از رسالت جماعه قرآنی محقق شود.

طلایی ادامه داد: در گام بعدی با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری بر اصل تدبیر در آیات قرآن و ورود آموزه‌های قرآنی به زندگی بایستی تلاش کنیم تا جامعه سالم قرآنی را داشته باشیم.

وی گفت: در کل کشور و در ۳۱ استان اتحادیه‌های استانی فعالیت می‌کنند و یک اتحادیه کشوری نیز برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهد به طوری که ما هم اکنون ۴۰۰۰ موسسه قرآنی در شهرها و یک هزار خانه قرآنی را نیز در روستاها داریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی به دومین نشست روسای اتحادیه‌ها و و مدیران سراسر کشور به میزبانی اردبیل اشاره و اظهار کرد: بخش مردمی حوزه قرآن اعم از موسسات و خانه‌های قرآنی در راستای ترویج و توسعه آموزه‌های قرآنی و سیره پاک ائمه اطهار تلاش می‌کند و ما خوشحال هستیم که با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف ادغام تشکل‌ها و اتحادیه‌های قبلی را به صورت یکپارچه در قالب یک اتحادیه سراسری و ۳۱ اتحادیه استانی شاهد هستیم.

طلایی خاطرنشان کرد: ما در دو روز نشست اردبیل با استقبال از بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب نسبت به پایبندی و عمل به قانون تمکین کردیم و امیدواریم با یکپارچه شدن فعالیت‌های مردیم قرآن عمق مفاهیم و مبانی قرآن در جامعه ترویج یابد.

وی افزود: در قالب این بیانیه تمام ادارات از ارشاد و تبلیغات گرفته تا اوقاف باید فعالیت‌های قرآنی خود را با همکاری نهادهای مردمی قرآن انجام دهند و در همه استان‌ها ساماندهی این فعالیت‌ها به شکل مطلوب در حال انجام است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی ورود اتحادیه را در پیاده کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام  دوم انقلاب یادآور شد و گفت: هم در حوزه علمی و پژوهشی و هم معنوی و اخلاقی تلاش‌مان بر این است تا با همراهی مردم قرآن را به متن و بطن زندگی فردی و اجتماعی بکشانیم تا دو اصل قرآن و عترت از مظلومیت و غبار فراموشی نجات یابد.

انتهای پیام

captcha