اجرای پویش «شادباش جمکرانی‌ها» در فضای مجازی/ بیعت مجدد با امام زمان(عج) در عید غدیر
کد خبر: 3835979
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

اجرای پویش «شادباش جمکرانی‌ها» در فضای مجازی/ بیعت مجدد با امام زمان(عج) در عید غدیر

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های این مسجد به مناسبت عید غدیر خم گفت: به مناسبت این روز پویش شادباش برگزار می‌شود و در آن افراد متعهد می‌شوند که یک یا چند نفر را در روز غدیر شاد کنند.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حجت‌الاسلام حسین یاسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های این مسجد به مناسبت عید غدیر خم اظهارداشت: ماه ذی‌الحجه مشهور به شهرالولایه است و مناسبت‌های متعددی مرتبط با امامت و ولایت همچون نزول آیه هل اتی، عید مباهله، عید غدیر، عید قربان، خاتم بخشی امیرالمومنین(ع)، حدیث منزلت، حدیث کساء، میلاد امام هادی (ع) و میلاد امام کاظم (ع) در این ماه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مسجد جمکران در این ماه برنامه‌های متعددی را پیرامون ولایت در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، جوان و خانواده پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: برنامه‌های ویژه این مسجد از روز عرفه آغاز شده است و تا روز مباهله ادامه خواهد داشت که شامل برنامه‌های مراسمی، کارگاه آموزشی، مشاوره، پرده‌خوانی و ... خواهد بود.

دو هشتگ جمکرانی‌ها برای عدی غدیر در فضای مجازی

یاسین‌آبادی با بیان اینکه برنامه‌های این مسجد در فضای مجازی با دو هشتگ #فرزند_غدیر و #شادباش دنبال می‌شود، گفت: در حوزه شادباش افرادی که به این پویش می‌پیوندند متعهد می‌شوند که یک یا چند نفر را در روز غدیر شاد کنند زیرا عید غدیر، عیدالله اکبر و روز اکمال دین برای مسلمانان است که دارای مناسکی مانند روزه گرفتن، اطعام کردن، هدیه دادن به دیگران و .. است لذا در قالب پویش #شادباش بنا داریم برای شادی دل امام زمان(عج) که خود قطعاً در این روز دیگران را شاد خواهند کرد، برای شادی دیگران برنامه‌ریزی کنیم و یک یا چند کار را انجام دهیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: این برنامه‌ها می‌تواند شامل صله‌رحم با پدر و مادر و خویشاوندان، برطرف‌کردن گرفتاری دیگران، اطعام و عیدی به دیگران و ... باشد و با این هشتگ، افراد می‌توانند عکس‌های خود را از این برنامه‌ها در فضای مجازی نشر دهند و برای صفحات مسجد جمکران در فضای مجازی (jamkaran_ir@) ارسال کنند.

واقعه غدیر را امروزی معنا کنیم

وی با اشاره به برنامه‌هایش پیش‌بینی شده در قالب پویش #فرزند_غدیر گفت: این پویش به این نکته می‌پردازد که نباید تاریخی به غدیر داشته باشیم و نگاه کاربردی داشته باشیم زیرا اگر پیامبر(ص) بودند امروز به جای «من کنت مولا فهذا علی مولا» می‌فرمودند «من کنت مولا فهذا مهدی مولا» یعنی محبت به امام زمان(عج) که ۱۸ فراز خطبه غدیر مرتبط با ایشان است باید در دستور کار باشد و بیعت مجددی با ایشان داشته باشیم.

راه‌اندازی کاروان شادی غدیر در قم

یاسین‌آبادی با بیان اینکه در روز عید غدیر کاروان بزرگ شادی عید ولایت با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی به‌ راه خواهد افتاد، گفت: این کاروان از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: افرادی متهم می‌کنند که دسته‌جات عزاداری داریم اما برای شادی برنامه نداریم اما این کاروان نشان می‌دهد ما برای عید غدیر خم که روز شادی است و مامور به شاد بودن هستیم، دسته و کاروان شادی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این کاروان ساعت ۱۷ روز عید غدیر از حرم حضرت معصومه(س) با خیل عظیم عاشقان و منتظران به راه خواهد افتاد و در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی پیش‌بینی شده است تا مردم به مسجد جمکران برسند و در این مسجد نیز برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

یاسین‌آبادی با اشاره به برنامه‌های مسجد جمکران در روز عدی غدیر تصریح کرد: قرعه‌کشی ۱۴ سفر عتبات، برنامه عهد مختصر  جهت بیعت با امام زمان(عج) و ... برگزار خواهد شد.

برنامه هماهنگ امکان متبرکه در روز عید مباهله

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های این مسجد ویژه روز مباهله افزود: در این روز که روز خانواده است برنامه ویژه‌ای برای خانواده‌های خدام مسجد حمکران در نظر گرفته‌ایم تا تجلیل ویژه‌ای از خانواده‌های این افراد داشته باشیم که این برنامه در سایر اعتاب مقدسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha