رقابت بیش از هزار نفر در آزمون استخدامی آتش‌نشانی در سمنان
کد خبر: 3833729
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

رقابت بیش از هزار نفر در آزمون استخدامی آتش‌نشانی در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: آزمون استخدامی پیمانی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی در استان سمنان با شرکت ۱۲۷۲ نفر برگزار شد.

رقابت بیش از یکهزار نفر در آزمون استخدامی آتش‌نشانی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان سمنان عصر روز گذشته، 18 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزمون استخدامی پیمانی مشاغل عملیاتی آتش نشانی در استان سمنان با شرکت 1272 نفر برگزار شد، اظهار کرد: این آزمون از صبح امروز 18 مردادماه، همزمان با سراسر کشور در دو حوزه امتحانی سمنان و شاهرود برگزار شد و 1272 نفر در این آزمون به رقابت پرداختند.

به گفته وی، در این آزمون تعداد 684 نفر شامل 549 نفر از سمنان، 83 نفر از گرمسار، 12 نفر از آرادان، 32 نفر از مهدیشهر و 8 نفر از سرخه در حوزه امتحانی سمنان و 588 نفر شامل 470 نفر از شاهرود، 116 نفر از دامغان و 2 نفر از میامی نیز در حوزه امتحانی شاهرود به رقابت پرداختند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: از کل تعداد 1272 شرکت‌کننده، یک نفر بانو و بقیه آقا بودند، که این بانو در حوزه امتحانی شهرستان شاهرود در آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی به رقابت پرداخت.

منصفی‌راد با اشاره به رشته‌های آزمون و شرایط آن یادآور شد: این آزمون استخدامی در چهار رشته کاردانی و کارشناسی آتش‌نشانی و راننده خودروهای سنگین برگزار ‌شد، آزمون در دو بخش علمی و عملی برگزار می‌شود. ضمن اینکه سؤالات آزمون در دو بخش تخصصی و عمومی پیش‌بینی شده که سهمیه تخصصی 60 درصد و سهمیه دروس عمومی 40 درصد است‌.

وی  با اشاره به اینکه شرایط پذیرش متقاضیان برای شرکت در این آزمون دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس در رشته‌های تحصیلی آتش‌نشانی، آتش‌نشانی محیط زیست، تربیت بدنی، برق، تأسیسات، مکانیک، مخابرات و کامپیوتر و ... همچنین داشتن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان رشته شغلی راننده وسائط نقلیه سنگین بوده است، یادآور شد: در مجموع 50 نفر در آتش‌نشانی استان سمنان جذب خواهند شد.

منصفی‌راد  متذکر شد: در مجموع 27 راننده وسائط نقلیه سنگین، 17 آتش‌نشان و 6 نیروی دیگر در این آزمون جذب می‌شوند، در مرحله اول 5 برابر ظرفیت استخدامی، پذیرفته خواهند شد، آزمون عملی نیز بعد از آزمون علمی برگزار خواهد شد‌.

انتهای پیام

captcha