گاردین: اگر عامل حادثه «ال پاسو» مسلمان بود، ترامپ چه می‌گفت؟
کد خبر: 3833224
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

گاردین: اگر عامل حادثه «ال پاسو» مسلمان بود، ترامپ چه می‌گفت؟

گروه بین‌الملل ــ اگر عامل حادثه تروریستی «ال پاسو» در ایالت تگزاس آمریکا یک مسلمان بود، چه اتفاقی برای مسلمان آمریکا می‌افتاد؟ در این صورت، واکنش احتمالی ترامپ و رسانه‌های آمریکایی چگونه بود؟

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین؛ «مصطفی بیومی» در یادداشتی در این روزنامه نوشت: اگر عامل حادثه تروریستی ال پاسو یک فرد مسلمان بود، کل جامعه مسلمان آمریکا به خاطر این حادثه مورد ملامت قرار می‌گرفتند.

اگر عامل این حادثه یک مسلمان بود، ترامپ به جای اینکه درباره بازی‌های ویدئویی برای مردم سخنرانی کند با عباراتی همچون «اسلام از ما متنفر است» علیه مسلمانان تبلیغات به راه می‌انداخت.
 
اگر عامل این حمله مسلمان بود قانون جدید ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آمریکا تصویب می‌شد و این ممنوعیت در مورد کشورهای بیشتری اعمال می‌شد و سازمان‌های امنیتی آمریکا با استخدام جاسوس، بیش از پیش به جامعه مسلمانان این کشور نفوذ می‌کردند؛ مساجد تحت نظارت شدیدتر قرار می‌گرفتند و لابی‌های فروش اسلحه دست به تبلیغات گسترده می‌زدند و از لزوم دسترسی بیشتر مردم به اسلحه در برابر خطر مسلمانان سخن می‌گفتند.

در این صورت رسانه‌های آمریکایی به صورت شبانه‌روزی به بحث و بررسی درباره چگونگی دور نگه داشتن تروریست‌ها از آمریکا می‌پرداختند. همچنین یافتن کار برای مسلمانان  و تأسیس مساجد جدید در آمریکا بیش از پیش دشوار می‌شد. نهایتاً اینکه اگر عامل این حمله مسلمان بود حتی اگر در آمریکا به دنیا آمده بود او را «مهاجر» خطاب می کردند. اما عامل این حادثه مسلمان نیست و بنابراین چیزی در آمریکا تغییر نمی‌کند.
 
یادآوری می‌شود؛ شنبه شب، ۱۲ مردادماه، مردی مسلح به یکی از شعبه‌‌های فروشگاه «والمارت» در شهر «ال پاسو» واقع در تگزاس حمله کرد. در پی این تیراندازی ۲۰ نفر کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند. رسانه‌ها عامل این حمله را جوان سفیدپوست ۲۱ ساله‌ای به نام «پاتریک کروسیوس» اهل حومه دالاس اعلام کردند.

در بیانیه چهار صفحه‌ای منسوب به عامل نژادپرست این کشتار، که در یک پیام‌رسان آنلاین منتشر شده، انگیزه وی پاسخ به هجوم اسپانیولی‌تبارها به تگزاس ذکر شده است. همچنین در این بیانیه وی از حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، که ۵۱ قربانی به جا گذاشت، حمایت کرده بود.
captcha