خودکفایی در نیروی علمی متخصص به مدد فعالیت‌های جهاددانشگاهی
کد خبر: 3832227
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

خودکفایی در نیروی علمی متخصص به مدد فعالیت‌های جهاددانشگاهی

گروه فرهنگی ــ امام جمعه بروجن با اشاره به کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در تولید مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی، تأکید کرد: پیش از انقلاب به دلیل کمبود نیروی علمی متخصص شاهد استخدام نیروهای خارجی در کشور بودیم که امروزه به مدد فعالیت این نهادهای علمی و انقلابی، خودکفا هستیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا هراتی‌مطلق، امام جمعه بروجن، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با نام بردن از ساحت علمی به عنوان ساحتی که نیازمند جهد و جهاد فراوان است، اظهار کرد: ایران در گذشته‌های بسیار دور در عرصه علمی از جمله علوم پایه، طب، حکمت و فلسفه مهد شخصیت‌های برجسته و شاخص با شهرت جهانی بود.

وی با تأکید بر رکود علمی ایران به ویژه در دوران قاجار و پهلوی، گفت: با پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام اسلامی، رهبران دینی جامعه توجه ویژه‌ای را به جهاد علمی و علوم دانشگاهی، با هدف رساندن ایران به منزلت علمی گذشته، قائل شدند که تشکیل جهاددانشگاهی در بدو انقلاب، در راستای همین هدف بوده است.

حجت‌الاسلام هراتی‌مطلق با اشاره به موفقیت‌های علمی کشور، بیان کرد: خوشبختانه به برکت تلاش و جهاد علمی جوانان در نهادهای علمی و انقلابی نظیر جهاد دانشگاهی شاهد رونق و شکوفایی علمی در عرصه‌های مختلف علمی هستیم.

امام جمعه بروجن با اشاره به کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در تولید مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی، تأکید کرد: پیش از انقلاب به دلیل کمبود نیروی علمی متخصص شاهد استخدام نیروهای خارجی در کشور بودیم که امروزه به مدد فعالیت این نهادهای علمی و انقلابی خودکفا هستیم.

وی با یادآوری دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر نقش جوانان در ساختن نظام اسلامی، بیان کرد: مسئولان جهاددانشگاهی استان وظیفه دارند با استعدایابی جوانان، حمایت از مبتکران و بها دادن به نخبگان از ظرفیت این افراد در جهت تحقق منویات رهبری استفاده کنند.

حجت‌الاسلام هراتی‌مطلق نقش دو رسانه «ایسنا» و «ایکنا» را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کرد: خوشبختانه این خبرگزاری‌ها توانسته‌اند با پرهیز از سیاه‌نمایی، چاپلوسی، اغراق و اخلاق غیر رسانه‌ای نقش مهمی در تنویر افکار عمومی استان ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha