تحریم ظریف نشان داد آمریکا به آزادی بیان پایبند نیست
کد خبر: 3831839
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
حجت‌الاسلام سراج:

تحریم ظریف نشان داد آمریکا به آزادی بیان پایبند نیست

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت ایلام گفت: آمریکا با تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عدم پایبندی خود را به آزادی بیان و قلم نشان داد.

تحریم ظریف نشان داد آمریکا به آزادی بیان پایبند نیست
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله سراج، امام جمعه موقت ایلام امروز 11 مرداد ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی، اظهار کرد: سازمان ملل کارایی خود را از دست داده و به سازمان کشورهای غربی علیه کشورهای شرقی تبدیل شده است، چون در هر مشکل و موضوعی طرف کشورهای غربی را می‌گیرد.
وی با بیان اینکه جا دارد ایران اسلامی در اعتراض به این رویکرد پیشنهاد سازمان کشورهای شرقی را ارائه کند، گفت: چون سازمان ملل برای مظلومیت کشورهای منطقه هیچ کاری نکرده و ما هم باید برای خودمان فکری کنیم و طرح این پیشنهاد هم موجب می‌شود کشورهای غربی به خودشان بیایند و به چیزی که نوشته‌اند عمل کنند و ازطرف دیگر ملل شرق هم بیدار شوند.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه ایران از طرف آمریکا به دلیل روشنگری در مباحث هسته‌ای و پافشاری بر حقوق ایران در این زمینه،تصریح کرد: آمریکا نشان داد به آزادی بیان و قلم در عمل پایبند نیست و ضعف و زبونی خود و کشورهایی دیگر مانند انگلیس را نشان داد.
سراج تاکید کرد: این شوخی نیست که به نماینده دستگاه دیپلماسی یک کشور بگویند دیگر حرف نزن و روشنگری نکن. البته این نعمت و برکت و در واقع نتیجه دیپلماسی تهاجمی است که تاثیر خود را گذاشته است.
خطیب موقت نماز جمعه‌ی این هفته‌ی ایلام، تصریح کرد: این همان گفتمان مقاومت رهبری است یعنی نه مذاکره ذلت‌‍بار و نه جنگ.
سراج تاکید کرد: آمریکا لیاقت میزبانی سازمان ملل را ندارد و این کشور نمی‌تواند میزبان خوبی برای ملت‌های مختلف باشد.
وی با اشاره به لایحه‌ حذف 4 صفر از پول ملی، گفت: این عمل تجربه‌ای موفق در کشورهایی مانند ترکیه و تجربه‌ای ناموفق در کشوری مانند ونزوئلا بوده است بنایراین باید عاقلانه در این زمینه تصمیم گرفت چون اگر اقتصادی تولید محور نباشد از تومانش هم کاری ساخته نیست.
امام جمعه موقت ایلام در بخش دیگر خطبه‌ها از دولت خواست در انتخاب وزیر آموزش و پرورش به درایت و تخصص توجه بیشتری داشته باشد تا گرایش سیاسی و تصریح کرد: کسی باید وزیر باشد که جنبه‌ی سیاسی‌اش بر بعد دانش و تخصص‌اش نچربد و شهید رجایی در این زمینه الگویی متعالی است.
سراج در پایان با اشاره به متضرر شدن کشاورزان هندوانه کار از ازدیاد این محصول گفت: جهاد کشاورزی در این زمین وظیفه دارد که به کشاورز بگوید امسال چه بکارد و به چه میزانی تا متضرر نشود و از طرف دیگر برای بازار این محصولات فکری کند.
انتهای پیام
captcha