اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای مددجویان کارآفرین البرزی
کد خبر: 3830236
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای مددجویان کارآفرین البرزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان البرز با تأکید بر اینکه این نهاد امسال به مددجویان مجری طرح اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند، گفت: همه‌ساله تعدادی از مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی از طریق اشتغال و خودکفایی از جمع خانوارهای کمیته امداد خارج می‌شوند.

اختصاص تسهیلات 500 میلیون ریالی برای مددجویان کارآفرین البرزی

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هر کارفرمای صاحب کارگاه فعال تولیدی و یا بنگاه توزیعی که پنج مددجوی تحت حمایت کمیته امداد را به‌کارگیری کند می‌تواند تا سقف ۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کند.

وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین هدف این نهاد توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال‌زایی و خودکفایی است، گفت: در طرح راهبران شغلی کارفرمایان و صاحبان مشاغل دارای مجوز در صورت به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد با قید بیمه و ارائه تضمین سه‌ساله استخدام می‌توانند از تسهیلات با کارمزد چهار‌درصد و بازپرداخت پنج‌ساله بهره‌مند شوند.

محمدی‌فرد با بیان اینکه در این طرح کارفرمایان دارای شرایط ذکر شده می‌توانند از یک تا پنج مددجو را به‌کارگیری و به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند، گفت: موفقیت و پایداری مشاغل در طرح راهبران شغلی در مقایسه با اعطای تسهیلات انفرادی به مددجویان از ضریب اطمینان بیشتری برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز بیان کرد: تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌طور معمول در زمینه‌های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و همچنین نیازمندان غیرتحت حمایت مراجعه‌کننده به دفاتر امداد پرداخت می‌شود.‌
انتهای پیام

captcha