تاکید بر تاثیر جشنواره‌های فصلی در ارتقا و پویایی مطبوعات و رسانه‌های ایلام
کد خبر: 3827168
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

تاکید بر تاثیر جشنواره‌های فصلی در ارتقا و پویایی مطبوعات و رسانه‌های ایلام

گروه فرهنگی ــ نشست هم‌اندیشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با مدیران رسانه‌ای با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات ایلام با حضور هیئت ‌مدیره خانه مطبوعات استان ایلام برگزار که بر تاثیر جشنواره‌های فصلی در ارتقا و پویایی مطبوعات و رسانه‌های ایلام تاکید شد.

تاکید بر تاثیر جشنواره‌های فصلی در ارتقاء و پویایی مطبوعات و رسانه‌های ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امروز 23 تیر ماه در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر 90 رسانه محلی، چاپی، پایگاه‌های خبری، دفاتر روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌های کشور در این استان فعالیت دارند، اظهار کرد: خانه مطبوعات یک‌نهاد صنفی برای پیگیری مسائل و مشکلات رسانه‌های استان و رابط با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی گفت: تلاش می‌کنیم که در حد توان حافظ منافع رسانه‌ها و مطبوعات استان باشیم و در این راستای با همکاری و تعامل همه اصحاب رسانه و مطبوعات استان و خانه مطبوعات است از هیچ تلاشی در این عرصه فروگذار نخواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح دانش و به‌روز بودن مطبوعات و رسانه‌های استان، تصریح کرد: این آمادگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب در بخش‌های مختلف رسانه‌ای وجود دارد.
خودآموز با تأکید برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات و رسانه‌های استان، گفت: برگزاری این جشنواره به‌منظور تشویق و ترغیب خبرنگاران و رسانه‌های فعال و همچنین معرفی و تقدیر از تلاش‌های این عزیزان یک ضرورت است که نیازمند ایجاد یک راهبرد مناسب برای برگزاری چنین جشنواره‌ای با کمترین هزینه و به بهترین وجه با پیشنهاد خود دوستان رسانه‌ای است.
وی عنوان کرد: موارد پیشنهادی و درخواست‌ها و دغدغه‌های مطبوعات بیان‌شده در این نشست جمع‌بندی شده و به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال خواهد شد و امید است که بتوانیم با همکاری و تعامل هم دغدغه‌های مطبوعات استان ایلام کاهش یابد.
عبدالحمید کرمی، رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این نشست، گفت: مطبوعات با دغدغه‌های که دارند از رسالت اصلی خود دست نکشیده‌اند و باافتخار توانسته‌اند که موفقیت‌های زیادی در عرصه رسانه‌ای کشور کسب کنند و ایلام دارای روزنامه‌نگارانی قدر در سطح کشور هستند و این برای ما افتخار است.
کرمی اظهار کرد: لازم است که رسانه‌های استان در زمینه همبستگی ملی و انسجام ملی گام بردارند که در توسعه همه‌جانبه کشور و استان ایلام با همه معضلات و مشکلاتی که وجود دارد، نقش خود را به‌عنوان حلقه واسطه بین مردم و مسئولان به شایستگی ایفا کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم در این نشست به‌منظور بررسی مشکلات رسانه‌ها تشکیل‌شده که باهم اندیشی همه عزیزان و خانه مطبوعات به یک راهکار مناسب و جمع‌بندی نهایی در راستای رفع مشکلات مطبوعات و رسانه‌های استان برسیم.
گفتنی است، در این نشست اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به ‌صورت پرسش و پاسخ، دغدغه‌ها و مسائل و دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل و مشکلات رسانه‌های استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در میان گذاشتند.
انتهای پیام
captcha