اعزام کاروان ۸۵ نفری حجاج ایلامی به سرزمین وحی
کد خبر: 3826136
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

اعزام کاروان ۸۵ نفری حجاج ایلامی به سرزمین وحی

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت استان ایلام از اعزام تنها کاروان حجاج ایلامی شامل ۸۵ زائر حج تمتع به سرزمین وحی در پایان تیرماه از طریق فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

اعزام کاروان ۸۵ نفری حجاج ایلامی به سرزمین وحی
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان ایلام، سیدحمید مصطفایی، مدیر حج و زیارت استان ایلام امروز، 19 تیر‌ماه‌ اظهار کرد: تمهیدات لازم برای اعزام حجاج ایلامی برای انجام مناسک حج فراهم‌شده است و ان شالله در قالب یک کاروان از فرودگاه شهدای کرمانشاه اعزام می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه این کاروان 85 نفری در تاریخ 30 تیرماه سال جاری اعزام خواهد شد، افزود: زائران حج تمتع استان ایلام در همایش آموزشی یک‌روزه همزمان با سراسر کشور در ابتدای سال جاری شرکت کرده و در این دوره آموزشی با مناسک حج ابراهیمی آشنایی پیدا کردند.
 
مصطفایی بابیان اینکه دوره‌های آموزشی متعددی برای حجاج سرزمین وحی برگزارشده است، یادآور شد: دوره‌های آموزشی پلیس مواد مخدر، دوره آموزشی مناسک حج با حضور روحانی کاروان، انجام معاینات پزشکی و بررسی سوابق پزشکی ازجمله خدماتی است که برای حجاج قبل از اعزام برگزار شده است.
 
مدیر حج و زیارت استان ایلام قبل از اعزام حجاج به سرزمین وحی 10 دوره آموزشی در راستای آشنایی بیشتر با مناسک حج برگزار می‌شود، تصریح کرد: هم‌زمان با هفته حج نیز روز جمعه 21 تیرماه سال جاری نیز همایش و دوره آموزشی حجاج اعزامی ایلام در محل مجتمع رفاهی لاله شهر ایلام ساعت 9 صبح برگزار و شرکت‌کنندگان در نماز عبادی و سیاسی جمعه حضور خواهند یافت.
 
وی با بیان اینکه حج تمتع یکی از بزرگ‌ترین مناسک و عبادات مسلمانان در دین مبین اسلام است، ابراز کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای آشنایی هر چه بیشتر زائران حج تمتع استان ایلام با مناسک و احکام و همچنین قوانین و مقررات کشور عربستان انجام‌شده است.
 
مصطفایی با اشاره به اینکه سال گذشته ظرفیت استان ایلام برای اعزام حجاح به سرزمین وحی 165 نفر بوده است، بیان کرد: شهروندان و زائران حج تمتع ایلامی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۳۳۳۱۰۱۰ برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha