ضرورت تبیین مضرات مشروب و مخدر در کتب درسی
کد خبر: 3825795
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

ضرورت تبیین مضرات مشروب و مخدر در کتب درسی

کانون خبرنگاران نبأ ــ در جلسه مشترک شورای فرهنگ ‌عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان مطرح شد: امروز ارتباطات گسترده‌تر و تبلیغات به گسترش آسیب‌های اجتماعی دامن زده است؛ لذا هوشیاری خانواده‌ها و آگاهی دادن به جوانان باید در دستور کار قرار گیرد؛ جا دارد در کتب درسی مضرات مشروبات الکلی و مواد مخدر بیان شود و ائمه جماعات مساجد و مربیان مدارس در راستای آگاهی بیشتر گام بردارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 18 تیرماه در جلسه مشترک شورای فرهنگ ‌عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: از جمله آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و مشروبات الکلی هستند که اگر جلوگیری نشود همه جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دین را به خطر می‌اندازد و قوام جامعه را از هم می‌پاشاند.
وی با استناد به کلام نورانی قرآن کریم، بیان کرد: شراب و قمار و انصاب و... جزء پلیدی‌ها و از کارهای شیطان است که زمینه گرفتاری برای همه را رقم می‌زند.
کلام و ‌پیام خدا برای انسان از سر دلسوزی است؛ باید مواظب باشیم و از خطر پرهیز کنیم، چراکه آسیب‌های اجتماعی ویروس‌ساز هستند
امام جمعه
کوهبنان تأکید کرد: تمام تلاش شیطان اختلاف‌انگیزی در بین مردم است که این مهم به‌وسیله شراب و قمار رقم می‌خورد؛ شیطان تلاش می‌کند انسان را از ذکر خدا دور کند پس باید حواسمان را جمع کنیم.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: کلام و ‌پیام خدا برای انسان از سر دلسوزی است؛ باید مواظب باشیم و از خطر پرهیز کنیم، چراکه آسیب‌های اجتماعی ویروس‌ساز هستند.
در ادامه رحیم سیف‌الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان اظهار کرد:  سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی با موضوع مضرات مشروبات الکلی در حال برگزاری است که نابینایی و اختلالات کلیوی را در بر دارد.
وی گفت: امروز ارتباطات گسترده‌تر و تبلیغات برای گسترش آسیب‌های اجتماعی فراهم شده است؛ لذا هوشیاری خانواده‌ها و آگاهی دادن به جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.
سیف‌الدینی، بیکاری و عدم سرگرمی را از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: والدین باید خود گرفتار آسیب‌های اجتماعی نباشند تا بتوانند در تربیت فرزندانی صالح پیش‌قدم باشند؛ البته عدم آگاهی از مضرات مشروبات الکلی و مواد مخدر، تغییر ارزش‌ها، ساختمار اجتماع و تغییرات آن، عوامل محیطی، ساختار مدیریتی و... در افزایش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار هستند.
همچنین در این جلسه روح‌الله ابراهیمی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان با استناد به کلام نورانی پیامبر اعظم(ص)، گفت: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه واجب الهی توجه بیشتری داشته باشیم.
وی تأکید کرد: بیشتر باید بر روی اعتقادات جوانان کار شود و شهیدان به‌عنوان بهترین الگو برای جوانان معرفی شوند؛ ما می‌توانیم از طریق سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مواد مخدر و مشروبات الکلی مبارزه کنیم که جا دارد متولیان فرهنگی، ائمه جمعه و فعالان فضای مجازی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به قشر جوان اقدام کنند.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی‌ پوراسلامی، دادستان کوهبنان گفت: در شهرستان کوهبنان بحث مشروبات الکلی از جمله تولید، وارد کردن و... در حال افزایش است و شغل برخی افراد شده است؛ لذا همه مسئولیت دارند در راستای پیشگیری از جرایم گام بردارند.
وی بیان کرد: جا دارد در کتب درسی مضرات مشروبات الکلی بیان شود؛ ائمه جماعت مساجد و مربیان مدارس در راستای آگاه‌سازی بیشتر گام بردارند.
دادستان کوهبنان با اشاره به اینکه اصلاح باید از خود انسان شروع شود و جلسات آگاه‌سازی در شهرستان بیشتر برگزار شود، تأکید کرد: شناسایی تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی باید در دستور کار قرار گیرد و مردم در این راستا تعامل و همکاری با نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی داشته باشند.
حجت‌الاسلام پور اسلامی با اشاره بر انجام کارهای فرهنگی در شهرستان، گفت: باید بر مجالس شادی و جشن‌ها نظارت بیشتری شود تا برخی آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.
نفس آدم بیشتر تمایل به بدی‌ها دارد که تقوا می‌تواند نفس را به‌ سوی خیر و خوبی‌ها سوق دهد. لذا باید سرگرمی‌ها از جمله رشته‌های ورزشی را گسترش دهیم تا کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم
همچنین محسن ایزدی، معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان در این جلسه اظهار کرد: با نگاه سیاسی نباید با آسیب‌های اجتماعی برخورد شود، بلکه همگان باید دست در دست هم قرار دهند تا کارهای فرهنگی صورت گیرد و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
وی با تأکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با ظرافت خاصی انجام شود، یادآور شد: والدین نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش فرهنگ اصیل دارند. لذا، خانواده‌ها باید با دقت نظر و حساسیت بیشتری آسیب‌های اجتماعی را رصد کنند.
در ادامه محمد فصیحی هرندی، رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: نفس آدم بیشتر تمایل به بدی‌ها دارد که تقوا می‌تواند نفس را به‌سوی خیر و خوبی‌ها سوق دهد. پس باید سرگرمی‌ها از جمله رشته‌های ورزشی را گسترش دهیم تا کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.
وی تأکید کرد: والدین به‌ عنوان بهترین الگو نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، اگر والدین به این باور برسند که مواد مخدر و مشروبات الکلی مضرات فراوانی دارند، قطعاً نظارت بیشتری بر فرزندان خود خواهند داشت.
صمدالله ترابی، فرمانده انتظامی شهرستان کوهبنان، نیز در این جلسه گفت: برخی آسیب‌ها به‌ عنوان آتش زیر خاکستر هستند که باید مراقبت بیشتری صورت پذیرد و جشن‌ها و مجالس عروسی با نظارت بیشتری برگزار شود.
وی اظهار کرد: شهروندان کوهبنانی باید تعامل و همکاری بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند. فضای مجازی در راستای آگاه‌سازی نقش مهمی دارد که باید از این فضا بهره مناسب و بهتری ببریم.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام
captcha