همه‌ دستگاه‌ها پیگیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشند
کد خبر: 3825785
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
سلیمانی دشتکی:

همه‌ دستگاه‌ها پیگیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشند

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: همه‌ دستگاه‌ها با احساس مسئولیت ویژه اجرای بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

همه‌ دستگاه‌ها پیگیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب باشند
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز، هجدهم تیر‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هستند و باید با احساس مسئولیت ویژه این مهم را در دستور کار قرار دهند.
وی در ادامه از سفر مسئولان و صاحب‌نظران حوزه سرمایه‌گذاری کشور به استان ایلام خبر داد و گفت: در تلاش هستیم به‌زودی عوامل مهم سرمایه‌گذاری در کشور را از جمله مدیرعامل صندوق توسعه ملی، معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر بهداشت، معاون وزیر نفت، روسای بانک‌های ملی و پارسیان، رئیس دیوان محاسبات کشور و مدیرعامل چند شرکت مهم را به ایلام بیاوریم.
استاندار ایلام از تأسیس نخستین هنرستان هنرهای زیبا در استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های دوستان ارشاد اسلامی از طریق دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری وزارت و موافقت شورای آموزش و پرورش استان، نخستین هنرستان هنرهای زیبا در ایلام تأسیس می‌شود.
اسفندیار رستم‌‌زاد، مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: نظر به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و نیز  در راستای اجرای سند تحول بنیادین به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش همچنین هدایت دانش‌آموزان به سمت تحصیل در هنرستان‌ها، اجرای راهکارها با موضوع گسترش و تنوع بخشی در هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در راستای ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی و هدایت دانش‌آموزان به‌سوی رشته‌ها و مشاغل مورد نیاز حال و آینده با محور علاقه‌مندی دانش‌آموزان به رشته‌های فن‌آورانه و وجود استعدادهای هنری در زمینه‌های مختلف با همکاری اداره‌کل ارشاد اسلامی استان هنرستان «هنرهای زیبا» در شهرستان ایلام راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه به اردوگاه‌های دانش‌آموزی در استان اشاره کرد و افزود: این مکان‌ها محیطی امن برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود به همین دلیل اردو از جمله کارهای مهم تربیتی به حساب می‌آید.
رستم‌زاد تصریح کرد: در استان تنها یک اردوگاه دانش‌آموزی تحت پوشش آموزش و پرورش واقع در شهرستان ایوان وجود دارد که این مکان مهم تربیتی و تفریحی از حداقل امکانات جهت پذیرش دانش‌آموزان برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه استان ایلام مسیر عبور خیل عظیم زائران عتبات عالیات، کاروان‌های راهیان نور و مسافرانی از کشورهای دیگر شده می‌توان با تجهیز و توسعه این اردوگاه و برنامه‌ریزی جهت احداث اردوگاه‌های جدید در استان زمینه‌ جذب حداکثری دانش‌آموزان سایر استان‌ها و حضورو  اسکان زائران و کاروان‌های راهیان نور در استان را فراهم آورد.
انتهای پیام
captcha