قوه قضائیه مطلوب، امنیت را از مفسدین سلب می‌کند
کد خبر: 3822963
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

قوه قضائیه مطلوب، امنیت را از مفسدین سلب می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه مشهد گفت: قوه قضائیه مطلوب باید دو خاصیت گرفتن امنیت از مفسدین و خائنین و دادن احساس امنیت و آرامش به مومنین و متدینین و عامه مردم را داشته باشد.

قوه قضائیه مطلوب باید خاصیت گرفتن امنیت از مفسدین را داشته باشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز هفتم تیرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: مسئله شهادت مظلومانه امام صادق(ع) به عنوان مظلومیت شهادت قابل تبیین است.

وی ادامه داد: به طور کلی هر شهیدی به خاطر ظلمِ ظالمی به شهادت می‌رسد و بنابراین هر شهیدی مظلوم بوده و شهادت هر شهیدی مظلومانه است، با این وجود در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تنها یک شهید را مظلوم خطاب قرار دادند و آن شهید مظلوم مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی بود. همچنین شهادت امام صادق(ع) را هم شهادت مظلومانه می‌گوییم.

علم‌الهدی با اشاره به چرایی مظلومانه بودن شهادت امام صادق(ع) و آیت‌الله بهشتی، تصریح کرد: شهادت شهید مظلوم در مقام پایداری در یک خط تا مرز شهادت است. عوامل، عوارض و برخوردها او را از مقاومت در خط منصرف نمی‌کند و این خصوصیتی است که شهادت امام صادق(ع) داشت. مظلومانه بودن شهادت این است که افراد جامعه نیز این ظلم را نمی‌فهمند.

وی خاطرنشان کرد: مشابه این قضیه در شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی وجود داشت. دشمن و جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلب می‌خواستند بر تمام سرنوشت نظام و انقلاب مسلط شوند و همه چیز نظام و انقلاب را در راستای مطامع و منافع قدرت‌یابی خود استخدام کنند و ایشان ایستاد و مقاومت کرد و نگذاشت و نتوانستند. تهمت و افترا زدند، حمله و تهاجم کردند، عملیات روانی انجام دادند و ایشان سنگر مقاومت را رها نکرد و این واقعیت ظلم را جامعه انقلابی آن روز درک نمی‌کرد که بر این پسر پیغمبر چه می‌گذرد و چقدر مورد ظلم قرار گرفته است. ایشان تا مرز شهادت این مقاومت را ادامه داد.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «تعیین مناسبت هفتم تیر به عنوان هفته قوه قضائیه از سه جهت اهمیت دارد»، یادآور شد: جهت اول این که شهید آیت‌الله بهشتی رئیس قوه قضائیه بود. جهت دیگر این بود که پرونده دادخواهی مظلومیت شهدای حزب جمهوری اسلامی باید در قوه قضائیه مفتوح بماند و دستگاه قضایی جریان این دادخواهی را تمام نکند. جهت سوم این است که یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه پیشگیری از جرم است و جریانی که شهید آیت‌الله بهشتی را مورد حمله قرار داد، جریان قدرت‌یاب و فرصت‌طلب سیاسی بود که می‌خواست سوءاستفاده کند و به دلیل مقاومت ایشان، او را به شهادت رساندند و قوه قضائیه باید مانع این جریان در امروز انقلاب باشد.

وی افزود: جریان‌های قدرت‌یاب می‌خواهند به قدرت برسند و بر مصادر قدرت کشور دست پیدا کنند و توان اقتصادی و سیاسی و امکانات نظام را در استخدام منافع خود درآورند. امروزی که خوش‌بختانه جریان مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان یک جریان جدی بر حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری خط اجرا می‌گیرد، بخش عمده این مفاسد اقتصادی از عناصری است که بر مصادر قدرت در این نظام دست پیدا کرده‌اند.

علم‌الهدی ادامه داد: دستیابی این عناصر مفسد بر مصادر قدرت به وسیله توطئه‌های جریان‌های سیاسی در عرصه رقابت‌های باز و آزادی است که دموکراتیک‌بودن نظام ما به وجود آورده است. آن‌ها از این میدان باز سوءاستفاده کردند مردم را گول زدند و در نتیجه غلبه آن‌ها بر مصادر قدرت عناصر مفسدشان آمدند و فساد کردند. لذا قوه قضائیه باید به عنوان پیشگیری از جرم زمینه‌های این سلطه‌های خائنانه‌ را در زمینه رقابت‌های سیاسی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه «قوه قضائیه مطلوب باید دو خاصیت گرفتن امنیت از مفسدین و خائنین و دادن احساس امنیت و آرامش به مومنین و متدینین و عامه مردم را داشته باشد»، بیان کرد: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام است که در درجه اول با اعتماد به قوه قضائیه حاصل می‌شود. مقدمه این اعتماد خوش‌بختانه با تغییراتی که در قوه قضائیه در دست اجراست مردم را امیداور کرده و این امیدواری مقدمه اعتماد مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم عدم وجود تأخیر در تدوین تا اجرای سند تحول قوه قضائیه، عنوان کرد: مردم امیدوار شدند. اگر بنا شد سند تحول قوه قضائیه آماده شود، اما تا اجرا فاصله بیافتاد امیدواری مردم آسیب می‌بیند و این امیدواری باید شدیدتر باشد و به اعتماد مردم به قوه قضائیه ختم شود.

انتهای پیام

captcha