ضعف زیرساخت‌ها و فرهنگ عمومی کار؛ دو مانع پیش‌روی اشتغال در ایلام
کد خبر: 3818952
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

ضعف زیرساخت‌ها و فرهنگ عمومی کار؛ دو مانع پیش‌روی اشتغال در ایلام

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: ضعف زیرساخت‌ها و فرهنگ عمومی کار دو مانع چالش پیش‌روی اشتغال‌آفرینی در استان ایلام است.

ضعف زیرساخت‌ها و فرهنگ عمومی کار دو مانع پیش‌روی اشتغال در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، امروز، بیست و دوم خرداد ماه در نشست هماهنگی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار ایلام اظهار کرد: بخش مشاغل خانگی پتانسیل بسیار بالایی در توسعه دارد چرا که ایجاد یک شغل خانگی با توجه به ماهیت شغل با توجه نیاز به سرمایه کم، کسب مهارت به شیوه ارزان و تولید در فضای کوچک به راحتی قابل دست‌یابی است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه مدیریت طرح پیش رو و رسیدن به یک پلان واحد در گرو هم‌افزایی دستگاه‌های متولی است، تصریح کرد:هدف جهاد دانشگاهی از ورود به مقوله اشتغال کمک به توسعه اشتغال با رویکرد علمی وایجاد زنجیره ارزش را به عنوان یک حلقه گم شده در طرح های اشتغال زایی کشور است.
حسینی در ادامه به اجرای طرح پایلوت الگوی نوین مشاغل خانگی در ایلام اشاره کرد و گفت: در این طرح ما تجربیات ارزشمندی به دست آوردیم که مهمترین آن ،شناخت کلی از حوزه کارآفرینی و زیرساختهای موجود در استان است که حقیقتا توسعه این بخش نیازمند کار جهادی و هم افزایی کلیه دستگاها است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، دو مانع اساسی پیش روی اشتغال در ایلام را ضعف زیرساخت‌ها و فرهنگ عمومی کار عنوان کرد و گفت: بسیاری از استان‌هایی که همزمان با ما طرح را شروع کردند به دلیل زیرساختها مناسب اقتصادی و صنعتی جهت پشتیبانی طرح با مسائل و مشکلات ما روبرو نبودند اما در ایلام ضعف زیرساخت اقتصادی یک مشکل و مانع جدی است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: مسئله دوم فرهنگ عمومی کسب و کار درایلام است که خود ناشی از دو بینش اشتباه تمایل شدید مردم به پشت میز نشینی تمایل به دریافت تسهیلات است، که با توجه به ماهیت تولیدی طرح پایلوت دقیقا این دو مسئله به عنوان دو مانع اصلی در اجرای طرح، مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند.  
انتهای پیام
captcha