3000 مددجو کمیته امداد آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند
کد خبر: 3812634
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
سلیمانی:

3000 مددجو کمیته امداد آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

گروه اجتماعی - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام از در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به حدود 3000 نفر از مددجویان جویای کار این نهاد در ایلام در سال جاری خبر داد .

3000 مددجو کمیته امداد آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی امداد ایلام روح‌الله سلیمانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی متناسب به نیاز شغلی مددجویان و ظرفیت‌های شغلی استان در قالب مدل راهبری شغلی و با همکاری این نهاد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با استفاده از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای برگزار می‌شود .
وی افزود: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی که در زمینه‌های مشاغل تولیدی، فنی، صنفی و صنعتی و دیگر مشاغل مزیت دار خانگی بوده است مبلغ 766 میلیون تومان از محل اعتبارات این نهاد در نظر گرفته‌شده است .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام افزود: سال گذشته نیز حدود 2900 نفر درزمینه‌های گوناگون شغلی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند و در این زمینه نیز حدود 627 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .
سلیمانی در ادامه به حمایت‌های این نهاد از کارفرمایان در زمینهٔ به‌کارگیری مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: این نهاد بسته‌های حمایتی گوناگونی را برای تشویق کارفرمایانی که نیروی کار خود را از بین مددجویان موردحمایت این نهاد به‌کارگیری نمایند، در نظر گرفته است .
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به کارفرمایان به ازای به‌کارگیری هر مددجوی جویای کار، تأمین سرمایه موردنیاز به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجویان به‌کارگیری شده توسط این نهاد به مدت دو سال و نیز پرداخت هزینه‌های آموزشی این افراد ازجمله موارد این بسته‌های حمایتی است
انتهای پیام
captcha